Hallo, ik zit met een flink probleem en hoop dat iemand van u meer info heeft.
Onlangs reed ik met 3 vrienden naar Duitsland waarbij wij ook een gedeelte door Luxemburg, dit stuk reed een vriend van mij die hem nog al flink open trok, op een helling naar beneden zag ik dat de teller bijna op 200 stond.
Nadat we in Luxemburg geweest waren nam ik zelf weer plaats achter het stuur waarna mij meteen op viel dat de auto fors naar links trekt, wanneer je op de snelweg op de linkerstrook rijdt en je laat het stuur los rijdt de auto binnen 100 meter naar de vangrail.
Ik sta echt voor een raadsel, vlak voordat we richting Duitsland vertrokken heb ik een aandrijfasrubber vervangen waarna de auto uitgelijnd moest worden, daarna reed hij weer recht.
Ik denk dat het probleem is ontstaan door het harde rijden, ik heb ter plekke gekeken of ik iets raars zag wat niet het geval was.
De volgende dag zijn we weer rustig aan naar huis gereden en daar heb ik nog eens gekeken wat het kon zijn.
In eerste instantie dacht ik dat het subframe misschien krom getrokken was na het harde rijden, dit omdat ik in de winter met mijn linkervoorband tegen een stoeprand gegleden ben, hierdoor was de draagarm krom geworden, deze heb ik in de winter vervangen en na het uitlijnen reed ie weer goed.
Nadat ik het subframe vervangen had heb ik hem laten uitlijnen, de monteur vertelde mij toen dat hij de voorwielen perfect recht kon zetten maar dat de auto toch naar links bleef trekken. Hij vertelde mij dat het stuurhuis waarschijnlijk kapot was'.
Nadat ik een ander stuurhuis gemonteerd had heb ik hem weer uit laten lijnen maar het probleem bleef bestaan.
Hierna opperde de monteur dat het dan waarschijnlijk aan de achteras ligt.
Toen ik thuis het nieuwe uitlijn-rapport langs een oude legde viel het mij op dat het linker-achterwiel ineens niet meer in lijn loopt.
Het rechter-achterwiel staat al jaren niet helemaal in lijn maar dat heeft nooit problemen opgeleverd (buiten het feit dat de band schuin afslijt).
Ik heb het laatste uitlijn-rapport ingescand;
[img]http://img686.imageshack.us/img686/4999/...[/img]
[url]http://www.megaupload.com/?d=CPCKVU1K[/url]
Nu heb ik de volgende vragen;
- Kan iemand hieruit opmaken of de as krom is, en ik dus een andere as moet monteren.
- Is het misschien mogelijk dat de rechte as in zijn geheel scheef onder de auto zit? (bijvoorbeeld omdat iets van bevestiging-rubber versleten is).
- Is het voor een handig persoon makkelijk om een achteras te vervangen? (het subframe is me ook zelf gelukt).
- Wat kan er gebeurd zijn tijdens het harde rijden? Voordat we dat deden was er niets aan de hand, we hebben terwijl we dat deden ook geen rare geluiden gehoord of zo.
Bij voorbaat dank voor het meedenken en alle suggesties over het probleem/de oplossing zijn van harte welkem.
Het begint me inmiddels aardig te irriteren om altijd maar naar rechts te moeten sturen.
Met vriendelijke groet,
Ricky.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ricky,
Met het hard rijden zal het echt niks te maken hebben..
Als hij is uitgelijnd en dat allemaal in orde is, kan het zo zijn dat de voor ophanging / rubbers o.i.d. kapot is of er ergens speling opzit.
Wat ook kan zijn is dat er aan de voorkant een rem aanloopt, controleer deze eens even..
Gr Stefan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar