Volkswagen Bora: VW Bora 1.6 16v 2001 Motorstoring

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo Iedereen, zou iemand mij misschien kunnen helpen? Ik heb een terugkerend probleem met mijn bora, Het lijkt op een EGR probleem maar ik kan de oorzaak niet gevonden krijgen. Bij aankoop heb ik de auto grondig onder handen genomen en zijn er nieuwe injectoren in gekomen, Sinds de eerste keer dat het motorstoringslampje ging branden, heb ik t volgende gedaan : eerste melding : uitlaatgasdruksignaal onregelmatig of onwaarschijnlijk, gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd, en het EGR ventiel vervangen. 3 maanden geen problemen, vervolgens ESP lampje dat ging branden en motorstoring, bleek de bobine te zijn, die vervangen. Nu weer 3 maanden later, bij stationair toerental onregelmatig lopen en haperen bij vol gas. Wederom motorstoringslampje met de volgende foutcode volgens OBD2: P0402, Uitlaatgasrecirculatiesysteem, te veel uitlaatgas doorstroming vastgesteld. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt, en hoe ik t (blijvend) op kan lossen? Ik ben voort een beetje door mn ideeen heen. Ik hoop van jullie te horen! MVG, Bas

BoraBaskuh

Geplaatst door BoraBaskuh (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Bora? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Dus je hebt toen een nieuwe erg klep gemonteerd en ook ingeleerd? (mits je al de electrische klep hebt). Want dit lijkt wel op een egr klep die continue open blijft staan.
Of je hebt ergens valse lucht.

-Rembekrachtigerslang niet gescheurd?
-Slang naar koolsoffilter nog goed?
-Dop slang naar koolstoffilter eens af en kijk of het verbeterd.
-Als je vacuumgestuurde egr hebt dan de slang controleren.

BoraBaskuh (0) PRO, 11 jaar geleden

Hoi Richard! Bedankt voor je berichtje! Het lijkt er idd dat deze geopend blijft. Bij de eerste keer heb ik alle functies van het gasklephuis inclusief EGRklep opnieuw ingeleerd. Ik heb toen destijds alleen dat EGRventiel vervangen, dat cilindische klepje. Valse lucht gecontroleerd, zelfs met lekdetectiespray, niks kunnen vinden. De rest van je puntjes ga ik nog nalopen. Kom ik nog op terug. Iig alvast bedankt.

hvdtweel (0) PRO, 11 jaar geleden

Magneetklepje bedoel je wat je vervangen hebt?
begrijp dat je dus een egr klep op vacuum hebt.
heb je de egr klep zelf aal schoon gemaakt?
zoja, geen lek in het vacuum membraam van de egr klep?

gr. Hans

BoraBaskuh (0) PRO, 11 jaar geleden

Hoi Richard, Hans, Bedankt voor jullie reactie, Nee ik bedoel gewoon t EGR ventiel, die voorop de motor zit gemonteerd langs het uitlaatspruitstuk. Het is een elektronisch aangestuurde. Ik had op te proberen bij de autohandel een nieuwe gehaald, Origineel VW, fouten uitgelezen en gewist, nieuwe klep gemonteerd en het is opgelost. hij loopt weer als een zonnetje en houdt ook niet meer in. Er heeft denk ik iets verkeerd gezeten in die klep aan zich, wat weet ik ook niet precies. Ga hem op t werk nog eens testen, kijken of ik precies kan vinden wat nou de oorzaak was. Ik vermoed het zelfde als wat richard al zei, hij bleef gewoon open staan, is het meest voor de hand liggende ook als je kijkt naar de foutcode. iig hartelijk dank voor jullie hulp!

Groetjes Bas

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.