Volkswagen Bora: turbo

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

mijn turbo floot maar trok nog zeer goed op 115pk.toch besloten een nieuwe te vervangen.ging zeer goed maar na 2km trok hij niet meer op.
naar een vw dealer geweest aan de computer en gaf aan luchtmassemeter stuk nieuwe vervangen maar niets terug naar de vw dealer monteerde iets zwaret met 3 darmpje ook niets.
achterse uitlaat er af nog het zelfde.in de lage versnelling trek hij niet op in derde en hoger beetje gas geven gaat iets beter top snelheid is 110km/u.gistern op 500m ging hij van 50km/unaar 150km/u.vandaag amper 110.wat kan er mis gegaan zijn een fluitende turbo die goed werkt vervangen door een nieuwe die niet werkt.een tube van de turbo losgemaakt doorsnee 7cm gas geven en hij blaast zeer goed.

francois59

Geplaatst door francois59 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Bora? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Jan227 (5) PRO, 11 jaar geleden

Hallo, dmv foutcodes uitlezen na reset en vervolgens weer testrit kun je achterhalen of de turbodruk te hoog of te laag is en of de turbo(druk) in dit geval wel de oorzaak is. Komt foutcode mbt luchtmassa meter weer terug ? Groet Jan227

francois59 (0), 11 jaar geleden

computer geeft aan dat de turbo omvormer stuk is nieuw in gemonteerd maar het probleem is er nog,

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Wat was de juiste foutcode/omschrijving ipv van dat de turboomvormer stuk is?

francois59 (0), 11 jaar geleden

dat weet ik niet.

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Is makkelijker om er wat van te zeggen als je het wel weet, nu kan het vanalles zijn, lees hem weer even opnieuw uit en vermeld de foutcode/omschrijving.

francois59 (0), 11 jaar geleden

sorry voor het wachten was op vakantie
laaddruk regeling 17964 foutcode p1556
ver N75
FGR N

tyko (0), 11 jaar geleden

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17...
[quote]foutcode: 17964 P1556

Deze foutcode is 'Manufacturer Specific' (voor elke autofabrikant een andere omschrijving en betekenis). De onderstaande omschrijving / verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's.
nl Laaddrukregeling negatieve afwijking
du Ladedruckregelung Negativer Abweichung
en Charge Pressure Control Negative Deviation

Intermittent

Mogelijke verschijnselen:

Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.
pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.
Storingslampje brandt
Noodloop.
Geluid als een lekke uitlaat

Mogelijke oorzaken:

Slangaansluitingen verwisseld
Lekkende slangaansluiting(en)
Slang van de intercooler er af
Lekkende vacuüm leidingen
Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75) defect
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.

Mogelijke oplossingen:

Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.
De geleverde (actuele) turbodruk is duidelijk lager dan de voorschreven waarde. Dus er zijn problemen met de N75 of met de turbo-druk, of met de slangen en/of slangaansluitingen. Hier staat een voorbeeld

Extra info:

Turbo met vaste schoepen...................etc[/quote]

francois59 (0), 11 jaar geleden

zit een nieuwe tubo op testrit gedaan trok heel goed op na 2 km begonnen de problemen alle slangetjes nagekeken nieuwe N75 niets helpt

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Samenvattend,je hebt een turbo vervangen wegens een fluitje en nu heb je een probleem gecreeerd met een nieuwe turbo.
Meestal is het andersom,je vervangt iets wat een probleem geeft.

francois59 (0), 11 jaar geleden

een fluitje? hij floot dat heel de straat het kon horen,op de schoepen zat speling vroeg of laat zou die het toch begeven,maar dat terzijde toen trok hij nog goed op en met een nieuwe beginnen de problemen,kan het zijn dat de nieuwe meer kracht gaf en iets kapot gedaan heeft dat een slijtage had ?die garagisten hebben hebben de auto bekeken maar niemand vind iets ene denkt de massameter,

tyko (0), 11 jaar geleden

Een (rijdende) log (laten) maken van meetwaarde blok 003 008 011.

Ik denk lek in je intercooler/inlaat circuit.

asx (0) PRO, 11 jaar geleden

vacuum leidingen controleren

francois59 (0), 11 jaar geleden

[quote=tyko]Een (rijdende) log (laten) maken van meetwaarde blok 003 008 011.

Ik denk lek in je intercooler/inlaat circuit.[/quote]
zou je denken! toen de oude turbo er nog opstond lekte de intercooler een klein beetje(olie)bij de nieuwe niet meer

jos_br (0) PRO, 11 jaar geleden

Is het een nieuwe of gebruikte turbo. Bij een gebruikte lijkt mij dat de schoepverstelling vastzit. Anders alle andere gebruikers uitsluiten en het vacuum rechtstreeks aansluiten op de regelklep van de turbo.

Jos.

francois59 (0), 11 jaar geleden

het is een nieuwe

francois59 (0), 11 jaar geleden

[quote=primera p11]Samenvattend,je hebt een turbo vervangen wegens een fluitje en nu heb je een probleem gecreeerd met een nieuwe turbo.
Meestal is het andersom,je vervangt iets wat een probleem geeft.[/quote]
HOE BEDOEL JE JE VERVANGT IETS WAT PROBLEMEN GEEFT?DE OUDE TURBO FLOOT HARD EN IS NAGEKEKEN ER ZAT SPELING OP DE SCHOEPEN VROEG OF LAAT ZOU DIE TURBO HET BEGEVEN,WAT KAN ER MISGEGAAN ZIJN MET ER EEN NIEUWE OP TE ZETTEN.

francois59 (0), 11 jaar geleden

Vandaag Een Halve Dag Gezocht Alles Nagekeken Niets Gevonden

francois59 (0), 11 jaar geleden

bedankt allemaal maar de enige oplossing die ik heb gevonden auto weg gedaan en een andere gekocht

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.