auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Bora: vw bora start en valt onmiddelijk weer uit.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi

Hallo iedereen,

Ik heb een volkswagen bora 1.9tdi (90pk) van 1999. Als ik de auto start valt deze onmiddelijk weer uit, en een auto met een sleuteltje onder (als lampje) knippert constant. Ik heb dit 2 jaar geleden en vorig jaar ook is 1 keer gehad en sleutel paar keer in en uit het contact en weer een paar keer proberen en dan ging het weer..maar vanmorgen probeer ik hem te starten en weer hetzelfde probleem maar nu krijg ik hem gewoon niet meer aan de praat..ik had dit probleem al eens gevraagd aan iemand die in een vw garage werkt en hij zei me dat dit aan de transponder zal liggen..waar ligt deze? wat kan ik eventueel controleren..?
weet iemand iets meer?
alvast bedankt :)
mvg anthony

Geplaatst door

anthony92 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Transponder zit in de contactsleutel verwerkt. Dat is om diefstal van de auto moeilijker te maken.
Probeer het eens met je reservesleutel.

oldford 0
badge

12 jaar

ik heb het al met de reserve sleutel geprobeerd en het verandert niets..ze hadden me gezegd dat het aan een draadje aan de transpoonder onder het dashboard ofzo zou liggen..maar nu zegd u dat het in de sleutel verwerkt zit..maar rond sommige contactsloten heb je tog zo een ringetje zitten? dat heeft ook te maken met de code want als je er die dan afklikt dan start de auto ook maar slaat hij ook niet aan..maar heeft een bora zo'n ring rond z'n contacslot? of is dat alleen bij oudere auto's?
alvast bedankt :)
mvg anthony

anthony92 0

12 jaar

Die ring noemt men de leesring of desnoods antenne. Die moet de code van de sleutel herkennen.

Ik ben bang dat je de auto naar een dealer of goede universeel moet slepen.

oldford 0
badge

12 jaar

voor te laten uitlezen? en welk zou er kapot kunnen zijn?
alvast bedankt
mvg anthony

anthony92 0

12 jaar

zou ik niet best eerst alles demonteren tot als het contactslot bloot ligt? Misschien zit die leesring er niet goed op ofzo? of eens kuisen ofzo?
alvast bedankt
mvg anthony

anthony92 0

12 jaar

Ik heb men auto laten uitlezen (met vagcom) en gaf volgende foutcodes:

adres 17: instrumenten
Foutcodes:
01176-sleutel 65-10-unauthorized-intermitterend

01176-sleutel 07-10- signaal te laag-intermitterend

(Dit zijn 2 verschillende codes voor sleutels is dit dan 1 van men gewone sleutel en 1 van men reserve sleutel dat ik geprobeerd heb?)

adres 35: Centrale vergrendeling
Foutcodes:
00928-sloteenheid voor centrale vergrendeling bestuurderszijde F220 27-00 - onjuist signaal

00930-sloteenheid voor centrale vergrendeling linksachter F 222 27-00 - onjuist signaal

(soms als ik aan het rijden ben gaan men deuren opeens op slot..behalve de linksachterste soms niet.., of als ik men deur dicht doe gaan de deuren soms vanzelf dicht..dit is wel gevaarlijk als de sleutels juist in de auto liggen)

maar wat moet ik nu doen voor men sleutels? zijn dit dan de sleutels dat niet goed meer zijn of men contactslot? en wat bedoeld de foutcode met signaal te laag? zit er een batterijtje in de sleutel?(dat hebben ze me gezegd dat dat batterijtje misschien plat is) maar ik heb een sleutel met een apart bakje voor de centrale vergrendeling dus zit er in de sleutel normaal tog geen batterijtje in? behalve voor als er een lichtje inzit..Of zit er dan tog een batterijtje in?
wat moet ik dan doen? de auto binnendoen en hem de sleutel opnieuw inleren of nieuwe sleutels inleren?

we hebben de foutcodes gewist en de auto start (en slaat weer aan) weer. Maar dit gaat waarschijnlijk zoiezo terug komen?

weet iemand soms iets meer?
alvast bedankt
mvg anthony

anthony92 0

12 jaar

Weet iemand aub wat ik moet doen..?
Mvg anthony

anthony92 0

12 jaar

hallo :)

Ze hebben me gezegd dat het ook aan de stekker van het contactslot kon liggen..dat er aan het fichje waar alle kabels op toekomen 1 kabeltje slecht contact geeft..en als je de kabels daar afknipt en in een nieuwe stekker steekt dat het opgelost is.. Een vriend van me heeft me dit vertelt dat hij een vriend had met hetzelfde probleem, en heeft het zo dan opgelost..:)
kan dit..? en hoe kom je erachter dat dit het probleem is..?
alvast bedankt :)
mvg anthony

anthony92 0

12 jaar

Halo iedereen,

Momenteel doet men bora niet lastig meer, nog 3-4 maal is het lampje beginnen branden, (en dan zou de auto niet hebben willen aanslaan.) en dan sleutel weer uit contact en er weer in en de auto starte. Maar het is tog niet normaal dat het af en toe tog eens brand en binnenkort sta ik er waarschijnlijk tog weer ergens op een parking of dergelijke als hij niet wil starten..Dus heb ik besloten om er eens naar te kijken..ik dacht de leesspoel eens los te halen en kijken of er vuil ofzo inzat, maar ik kreeg er hem gewoon niet af..tot als ik eens wat doorzocht op internet en vond dat je deze bij een golf 4/bora niet kon demonteren. dit zit aan het contactslot vast?
Dus moet ik het hele contactslot vervangen? Kan ik dan op de een of andere manier tog mijn sleutel behouden? heb geen zin om alle sloten te veranderen, deze zijn nog goed..
weet iemand iets meer hierover?

alvast bedankt :)
mvg anthony

anthony92 0

12 jaar

Er is nog een andere (goedkopere) optie, uitschakelen van de startonderbreker in je instrumentenpaneel, maar het storingslampje gaat dan wel aan maar motor slaat dan niet meer af.

Gaat het lampje dan altijd branden in men instrumentenpaneel? want dat is wel heel erg lastig dan..maar ik zou het graag goed doen..maar ik wil wel mijn sleutels behouden want wil niet al men sloten veranderen. Dus wat moet ik doen want je kan naar het schijnt de leesspoel er niet afhalen en vervangen?
ik hoor het graag :)

alvast bedankt :)
mvg

anthony92 0

12 jaar

bij een renault kun je het volgende doen:

* onder de motorkap van de auto vind je een rode knop (meestal bij de pluspool van de accu)
* zet contact aan en druk daarna deze rode knop in
* het probleem moet nu opgelost zijn en beide sleutels moeten werken

Wellicht dat bij een volkswagen ook zoiets mogelijk is??

corvlis 0

12 jaar

[quote=anthony92]Gaat het lampje dan altijd branden in men instrumentenpaneel? want dat is wel heel erg lastig dan..maar ik zou het graag goed doen..maar ik wil wel mijn sleutels behouden want wil niet al men sloten veranderen. Dus wat moet ik doen want je kan naar het schijnt de leesspoel er niet afhalen en vervangen?
ik hoor het graag :)

alvast bedankt :)
mvg[/quote]
Dan zul je toch het contactslot incl de leesspoel moeten vervangen, de sleutels hoeven dan niet ingeleerd te worden.

Als ik deze uitschakel gaat er dan ook geen foutcode meer inzitten..?en ik heb zelf ook vagcom dus kan dit zelf ook uitschakellen..maar weet iemand toevallig hoe precies..? alvast bedankt voor de hulp iedereen!!
Mvg

anthony92 0

12 jaar

Dit is met vagcom niet uit te schakelen.

Gijsvm 0

12 jaar

Hoe dan wel..?
Mvg

anthony92 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.