De laatste tijd gaat steeds 't foutmeldingen lampje in m'n Caddy branden, bij 't uitlezen krijg ik de volgende codes:
16525 O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Malfunction
17526 O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Open
18010 Power Supply (B+) Terminal 30 Low Voltage
16490 Manifold Abs/Bar pressure range
17978 Contr.Module Locked
Na resetten van de fouten komen de eerste 2 al snel terug (na een minuut of 5-10 rijden). De andere 3 duren wat langer en wisselen.
De Lambda sensor is al vervangen door een gloednieuwe, dat hielp totaal niets.
Is 't mogelijk dat de accu gewoon slecht is en daardoor de electronica de weg kwijt raakt? Bij 't meten van 't voltage als 'ie uit staat kom ik maar net op 12 Volt, lijkt me flink aan de lage kant, al start 'ie gewoon probleemloos verder. Als dat niet helpt, enig idee waar ik 't dan moet zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Na verder lezen zie ik dat er ook een Lambda sonde NA de catalysator zit, heeft iemand een plaatje van waar ik die kan vinden? Ben vast blond maar ik zie dat ding nergens...
En is die te vervangen met die uit m'n Polo (of heeft die er geen na de cat?).
Heb er net een andere accu in gezet voor de zekerheid, error 17526 komt direct na starten weer terug, de rest bleef weg.
Zo nu en dan komt die error 17978 voor en dan slaat de motor direct na 't starten ook af; start ik nog een keer gewoon met dezelfde sleutel dan gaat 't gewoon weer goed. Niet echt een probleem, als 't 1 of 2 keer in de maand gebeurt is 't veel. Maar misschien relevante info, dus ik meld het toch maar even :)
Ja, deze auto heeft ook een lambda sensor Ná de kat. Dit is min of meer wettelijk verplicht en je 2 foutcodes zijn ook van die 2e lambdasonde.
Dit kan de sensor zijn die defect is (de verwarming van de sonde) of het kan een probleem zijn in de kabelboom (b.v. slecht kontakt of draadbreuk).
Voor uitlaatplaatjes kun je bij hbase.nl kijken, maar je moet wel weten welke 1.4 motor dit is.
Ik zag de aansluiting ervan vlak voor het flexibele deel zitten.
Dat de motor afslaat als je foutcode 17978 krijgt, dat klopt. Zo is het gemaakt. Dan wordt de sleutel niet herkend.
Misschien eens een aantal dagen met de reserve sleutel starten?
Nieuwe lambdasonde voor Na de kat is besteld; komt over een weekje binnen. Hopelijk is 't daarmee dan opgelost en gaat 't wagentje dan ook wat minder zuipen. 1 op 11 is vast niet de bedoeling. Gelijk een nieuwe wiellager rechts achter er in; die is ook aan z'n einde, maakt een geluid als een klopboor...
Ik zal inderdaad eens een tijdje met de andere sleutel starten, als 'ie daarmee geen last heeft, dan is de transponder in de normale sleutel 't probleem? Die is verder niet aan de batterij van de centrale deurvergrendeling knopjes op de sleutel gekoppeld toch?
10 jaar
Problemen zijn opgelost met de nieuwe Lambdasonde NA de kat; ook wiellager achter is inmiddels vervangen en 't monster rijdt weer heerlijk stil.
De motor klinkt ook een stuk rustiger met de nieuwe, werkende lambdasonde; kan dat kloppen of is dat mijn verbeelding?
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar