457 bezoekers online

Volkswagen Golf VI: Vw golf 1.4tsi dsg7 2009 met probleem regelunit

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4tsi

Heren, het volgende. Mijn auto is enkele weken geleden naar de dealer gegaan wegens een geluid. Nu hebben ze daar de automatenbak olie ververst wegen een terugroepactie van vw. Echter sinds een week geleden deed de auto helemaal niets meer. Alle verbruikers werkten maar de auto wilde niet starten, sterker de auto deed niets als je de sleutel draaide. Ik kwam erachter dat onder de motorkap zekering F5 stuk was. Dit zou volgens het boekje de claxon zijn......... echter deed de claxon het nog. Ik heb gesproken met de dealer en die vertelde mij dat de regelunit stuk was een kleine reparatie van 1500 euro.
Tevens knipperde het P lampje bij de schakelpook.

Mijn vraag kan het zijn dat de oliewissel de regelunit stuk heeft gemaakt?
Ik vind het maar raar, hij deed het gewoon goed en nu is hij stuk.

gr Dennisl.

Dennis1974

Geplaatst door Dennis1974 , lid sinds 5 jaar geleden

6 Reacties

0

jan T, 5 jaar geleden

dat gebeurt meer ja.
maar ik zou toch zeker zeggen dat je garantie of coulance wil het is toch eerst altijd goed geweest en na een olie wissel met upo-date is dit ontstaan.
ik zou daar zeker praat van maken.

groetjes jan.

0

primera p11, 5 jaar geleden

Van coulance is hier geen sprake.
Waarschijnlijk spreken we hier over het vervangen van de mechatronica van de DSG bak.
Dit zijn nou eenmaal onderdelen die kapot kunnen gaan,ik denk niet dat de bakspoeling en update hiermee te maken hebben.

0

ricky, 5 jaar geleden

Wel apart de manier zoals het bij jou is gegaan. Deze actie houdt in bakolie verversen en een update uitvoeren aan de bak ecu en basisafstelling (indien nodig). Nu is het bij mij zo vaak voorgekomen dat de bak ecu gelijk na de update niet meer reageerde terwijl de update succesvol was... Oplossing was dan weer opnieuw update uitvoeren en daarna alles ok... Maar bij jou gaat hij pas na een tijd stuk en dat heeft denk ik niet met die actie te maken maar meer met het feit dat deze bak ecu's wel vaker opeens stuk gingen, ook voedingszekering doorgefikt dus kortsluiting in de dsg ecu. Is dit bij jou ook het geval dat de zekering van de bak ecu doorfikt? Dat gebeurd wel vaker.
Zo ja dan kijken wat je rechten zijn maar denk helemaal niks maar deze actie is juist om te voorkomen dat de electronica wordt aangetast van de bak ecu door een te slechte olie zeggen ze (die ze dus juist daarom hebben ververst om electronica problemen te voorkomen...).

Feit dat hij niet start komt doordat de bak ecu geen communicatie meer heeft met de auto dus weet de auto niet in welke versnelling hij staat (die gegevens komen van de bak ecu) dus start hij niet, net zoals hij gewoonlijk ook niet start als de pook in bv D of R staat, die gegevens ontbreken dan.

0

Dennis1974, 4 jaar geleden

Excuus dat het even duurde maar het probleem was het regelbrein van de automatenbak. Deze was stuk. Gezien er maar 265 km tussen zat heb ik uiteindelijk niets betaald.

0

ricky, 4 jaar geleden

Nou goed gedaan dan in ieder geval!

0

primera p11, 4 jaar geleden

Netjes opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.