auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Lupo: VW Lupo 1.0L 2002 remdruk valt zo nu en dan weg... WAAROM?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0L 4cil

Hallo,

Ik heb hier een VW lupo'tje staan uit '02 met een heel vreemd probleem.

De klant kwam met de klacht dat zo nu en dan zei het rempedaal een stuk dieper moest indrukken dan normaal.
Ik dacht direkt aan een lek in het remsysteem (remcilinders achter gaan bij bosjes) na alles gecontroleerd te hebben
bleek er echter geen lek te zijn. Na zelf een grote afstand gereden te hebben voelde ik zelf ook het probleem,
dit echter maakte het nog vreemder. Soms had ik gewoon volop remdruk bij het pedaal netjes bovenin... En zo nu en dan moest
ik het pedaal een heel eind naar beneden drukken om remdruk te krijgen. Als ik dan eenmaal beneden was dan was er weer volop druk.

Ik dacht toen aan luchtbel o.i.d. in het hydrauliek systeem. Na het systeem doorgespoeld te hebben en gevuld te hebben met frisse vloeistof, ben ik weer een blokje om geweest. Het probleem bleek echter ongeweizigd.

Toen dacht ik aan de 'v' vormige wigjes achter in de remtrommels. Wanneer er te veel vet op de stel-karteltjes zou zitten zou er een kans kunnen bestaan dat het stelmechaniek steeds terug zou schieten waardoor de remcilinders achter verder uit moesten drukken.

Na de trommels gedemonteerd te hebben bleek ook dit niet het geval, het remmechaniek was als nieuw en alles was netjes gangbaar.

Ik zou verder niet meer weten waarin ik het moet zoeken behalve een mankement aan de hoofdremcilinder!?,
Iemand ervaring met dit probleem en eventueel ideeën wat het zou kunnen zijn?


Alvast Bedankt en met vriendelijke groet,


Jelmer Engelsma
Autobedrijf Willem Faber

Geplaatst door

Jelmer113 (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hey, mssn ligt het probleem in de hoofdremcilinder zelf.

Is denk ik nog enigste dat overblijft ?

Mvg jens

dejeens01 0

11 jaar

Ja zat ik helaas ook al aan te denken, maar die is niet gratis... en aangezien ik de auto net verkocht heb...
Maar er zou niets anders kunnen zijn?

Jelmer113 0
badge

11 jaar

Wat eventueel ook nog zou kunnen is dat er een remflexibel beschadigt is . wanneer men remt er een blaas onstaat waardoor je ook drukverlies krijgt zonder remvloeistofverlies.
maar dan zou deze het bijna elke keer moeten doen. anders zie ik geen veredere oplossing.

Mvg jens

dejeens01 0

11 jaar

Rem flexibel? Het kan best je remdruk bekrachtiger zijn of inwendig hoofdrem cilinder

ernhemmer 0

11 jaar

Ja remflexibel als die inwendig beschadigt is creeer een blaas op de remflexibel bij het remmen , heb je ook drukverlies . al meegemaakt .
Maar dan is het probleem van drukverlies bijna altijd en niet nu en dan . En de bekrachtiger is het eerder een harde pedaal da je krijgt en geen drukverlies voor zover ik weet.

dejeens01 0

11 jaar

Wat bedoel je met remflexibel?

ernhemmer 0

11 jaar

Remslang...

Hans4040 1435
badge vip badge

11 jaar

En als je gaat rijden met licht aangetrokken handrem? Kun je met de remmenbank wat uitproberen? Zit er een remdrukverdeler op? zo ja waar dan?of abs?

marcel7031 0
badge

11 jaar

[quote=Hans4040]Remslang...[/quote]
juist ja. in belgie wordt remflexibel gezegd. sorry daarvoor.

mvg jens

dejeens01 0

11 jaar

Toch veel kans dat het de hoofdremcylinder is. Pedaal zakt, zonder remvloeistofverlies, dan duw je dus gewoon door de eerste kamer van de pomp heen, en stroomt de vloeistof gewoon terug naar het reservoir. Zal waarschijnlijk ook een onevenwicht in remvermogen geven tussen links achter en rechts achter. Pomp is nu toch de kost niet, tenzij het een abs uitvoering is. Als je heel rustig begint te duwen op het pedaal, zonder draaiende motor, en het pedaal zakt stilaan verder weg, probeer dan eens een paar korte, krachtige rembewegingen. Zakt ie dan minder snel, dan is dat het gevolg van het onder druk uit mekaar duwen van de rubber cups in de pomp, en is deze hoogst waarschijnlijk versleten.

LOMAX 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.