Het gaat om het volgende probleem:
Ik ben bij mijn vaste autobedrijf gekomen met de klacht dat de koelvloeistof in de olie kwam.
Er moest een nieuwe kop op, tevens een nieuwe nokkenas erin, prijs afgesproken en nieuwe kop erop gezet.
Maar er kwam nog steeds koelvloeistof bij in de olie en ieder keer een melding stop controleer oliedruk.
Heb ik contact opgenomen met het autobedrijf die zeiden dat ik gewoon door moest rijden en niks op de melding uit moest doen.
En er moest weer een andere kop op want de nieuwe kop was niet goed gereviseerd.
Dus weer een nieuwe kop erop, nog steeds de oliedruk melding en nog steeds koelvloeistof bij in de olie.
Nu hebben ze de auto verder onderzocht en blijkt er een scheurtje in het onderblok te zitten waardoor de druk wegvalt en er koelvloeistof bij in de olie komt.
Nu ben ik benieuwd of dat door het monteren van de kop kan komen?
Aangezien ik die melding van oliedruk niet had voordat ze het blok uit elkaar hadden gehaald.
En moeten de kosten dan voor mij zijn of voor het autobedrijf?
Want we hadden tenslotte prijs afgesproken voor het maken van de bus maar hij is nog niet gemaakt want de klacht van koelvloeistof bij in de olie is er nog steeds.
Ik wil dus graag weten of je met het vervangen van de kop, er een scheur in hef onderblok kan ontstaan, misschien door het verkeerd aandraaien van de bouten?
Ik hoor graag hoe jullie erover denken!?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Johan
Probeer er met je garage goed uit te komen.
Consumenten zaken / geschillen stellen we op het forum niet ter discussie
Moderator problemcar
Heb het wel eens met een touran meegemaakt van een collega, dit was toen garantie, maar de oorzaak zou ik niet weten,maar u had de storing al voor de kop werd vervangen, dus dat het door kop vervangen lijkt mij onmogelijk
Hallo jan
Misschien een beetje onduidelijk van mij
Maar de storing van de oliedruk kwam nadat voor de eerste keer de kop was vervangen.
Vandaar dat ik denk dat het door het garage bedrijf komt.
Gr Johan
9 jaar
Wat ook mogelijk is dat de warmtewisselaar stuk is, dan komt er ook olie in het water, maar de oliedruk na andere kop,?
Oliezeef niet verstopt , oliefilter niet juist
het is wel handig als we weten welke motor het om gaat....
Als het een 5 cilinder TDI is dan komt koelvloeistof in de olie normaalgesproken via de waterpomp. (welke tandwiel aangedreven is)
[quote=P. Kelder]Johan
Probeer er met je garage goed uit te komen.
Consumenten zaken / geschillen stellen we op het forum niet ter discussie
Moderator problemcar[/quote]
Mvg.
Moderator Problemcar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar