close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Touareg: VW Touareg 4.2 V8 Vacuumkleppen/assen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.2

En vraag cq. klein probleem:

Bij controle bleek een stangetje afgebroken van een van de 2 vacuum pompen die aan de voorkant het motorblok zitten. Deze bedienen 2 assen die in het inlaat spruitstuk lopen (koud loop of functie !?)

Bij verder controle bleken de assen zeer stroef te gaan dus moesten gangbaar gemaakt worden, niet zo heel moeilijk, normaal gesproken...

Tijdens demontage van de klep/as bediening bleek dat hierin het probleem lag, opnieuw gesmeerd en klaar. Maar nu zijn de assen (kunststof) natuurlijk naar voren gekomen, deze kunnen
niet in zijn geheel gedemonteerd worden tenzij het kleppendeksel van het inlaatspruitstuk verwijderd wordt (veel werk).

Mijn vraag is nu, kan ik de assen zomaar terug duwen/plaatsen (zitten deze in lagers om zo in het aluminium !) of moet echt het gehele inlaatdeksel gedemonteerd worden (veel werk !)

Assen lopen dus van de voorkant van het blok naar achter in het inlaatspruitstuk, dus gewoon nu terug duwen/plaatsen vergt wel wat geduld om de as achterin op de juiste plek weer
te krijgen of moet echt het inlaatdeksel eraf !

Ik verneem graag, scheelt me anders een hoop werk, of dat misschien iemand mij dan wat tips en trucks kan geven

Geplaatst door

Tuin (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet niet helemaal uit mn hoofd hoe het er precies uit ziet bij deze V8 dus misschien kun je er een foto van maken?
Maar je bedoeld de kleppen van de variabele inlaatspruitstukken, deze verkort of verlengt de luchtstroom in het inlaatspruitstuk afhankelijk van het toerental en de de gaspedaalstand en zo krijg je de optimale vermogens bij hoge of lage toeren en bij hoge of lage snelheden.
Ik wet ook niet of deze klep gemaakt is om uit te bouwen maar je hebt hem er dus een stuk uit gehad en nu gaat hij dus niet meer helemaal terug? Zou toch proberen met draaibewegingen hem proberen terug te duwen maar voor zelfde geld ligt er een schotje oid van die as los of steekt teveel uit waardoor hij niet meer in zijn lagering valt. Durf het niet zo 123 te zeggen.

ricky 10
badge

10 jaar

Ik ben er al uit mede en dankzij een Engelse site inclusief foto's, inderdaad het zijn de air intake assen tbv. de luchtstroom. Bediening gaat nog wel eens vastzitten en dan moet het eea.
gesmeerd worden. Dan komen de assen een gedeelte mee naar buiten.

Assen zijn gewoon weer terug te plaatsen zonder dat er veel gesleuteld dient te worden, in het kort:

Assen zoveer mogelijk naar buiten trekken, het beste is een punttang te gebruiken om te kunnen richten, dan met een beetje richtwerk is de as naar achter op zijn plaats te krijgen.
Wel even goed kijken of die achterin op zijn plaats zit (mag dan niet heen en weer kunnen).

Bussen van de arm bediening iets opschuren, geheel invetten en weer monteren, en controleren of het geheel werkt (staan paar filmpjes op You Tube hoe het zou moeten werken en hoe het niet zou kunnen werken)

Tuin 0

10 jaar

Nou mooi! Nu ff aankijken of hij storingsvrij blijft en dan heb je een berg geld bespaard.

ricky 10
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touareg of stel zelf een nieuwe vraag.