Beste collega's
Wij hebben hier een Touareg die de foutcoe P2015 blijft genereren en het lichtje van de voorgloeibougies knippert dan. Auto heeft geen vermogensverlies. Hebben al oppervlakkig de bedradingen nagekeken.
Uit ingewonnen inlichtingen zou hier ook een herprogrammatie kunnen nodig zijn.
Heeft iemand al ervaring met deze foutcode op een Touareg? Want als de inlaatklep zou defekt zijn moet auto toch vermogensverlies hebben?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
V6 TDI toch? Die kleppen gaan vaker stuk. Of de kleppen/as in spruitstuk zelf beweegt stroef (door aanslag of speling oid) of de actuatormotor zelf is stuk, wij vervangen altijd beiden. Heb zelf al aantal keer gehad dat ik bv rechts had vervangen en even later stond links in storing...
Hij hoeft geen vermogensverlies te hebben, als die klep bv alleen te traag reageert dan krijg je dit al.
Neen Richard, is 4 cilinder. Vandaar mijn vraag. Heb ondertussen gasklephuis "bekeken" dat is erg vervuild, maar storing komt blijkbaar niet van daar.
Op de EGR-klep bij deze motor zit een klepje en als ik dat handmatig weg en weer beweeg komt hij blijkbaar ook al in storing.
Een Touareg met een 4 cilinder?
Sorry, tikfout. Ik bedoelde : geen V6.
[quote=jhl]Sorry, tikfout. Ik bedoelde : geen V6.[/quote]
Jan
Zeg gewoon dat het een 5 cilinder betreft, neem aan dat je weet waar je over praat ?
Ook het bouwjaar ontbreekt, allemaal onduidelijkheden waar een topic onnodig lang van wordt.
Moderator Problemcar
Paul, heb idd de verdere gegevens vergeten te vermelden. Motorcode BPD had ik alleen vermeld.
Touareg (7LA/7L6) SUV 2.5 TDI R5 (7LA; 7L6) (120kW) BLK; BPD 08-2003➔05-2010
18447 P2015 Positiesensor Klep Inlaatspruitstuk bank-1, onaannemelijk signaal (gerritspeek.nl)
Ja ik dacht al, een 4 cilinder heb ik nog nooit gezien bij Touareg maar dit vond ik wel op internet dus waarschijnlijk gaat zoiets nog komen ook...
http://www.autowereld.com/nieuws/spyshot...
Maar ik weet het niet zeker bij dit type motor want ik heb weinig ervaring met deze motor (hebben wij niet veel van rondrijden in Touareg) en ik werk ook niet aan bedrijfswagens (waar deze blokken vaak in zitten) maar zitten er geen wervelkleppen oid in inlaatspruitstuk en dat er wat mis is met de bediening daarvan of de bedrading daarvan? De foutcode zegt in ieder geval niet iets over de egr en gasklep. Heb je niet een testprogramma om deze te testen of dat je via de meetwaardes wat wijzer wordt?
Gasklep en EGR gedemonteerd. Egr zit vastgekoekt in het roet. Nieuwe besteld, want zelfs na het reinigen komt ze niet geheel terug.
EGR zopas vervangen maar foutcode blijft :
P2015 - diafragmapositiesensor - luchtstroomaanpassing inlaatspruitstuk.
076128063a - luchtklep vervangen en probleem opgelost.
Tandwieltjes beschadigd.
Ondertussen voertuig vandaag terug binnengehad met identieke foutcode. Auto trekt soms niet op autostrade. Gasklep en EGR uitgebouwd en de nieuwe onderdelen waren al terug vol roet. Alles gereinigd. Er is hier soms toch geen dienstnota over bij VW?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touareg of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar