Volkswagen Polo: Waarop letten bij aankoop VW POolo 1991

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300cc

Waar moet ik op letten bij de aankoop van een 2e hands VW Polo van 1991?
Het is een 1300 GT motor en heeft 18900km gelopen

anha1964

Geplaatst door anha1964 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

Km-stand. Minder als 19 duizend kilometers in 18 jaar, dat is duizend per jaar. Wel erg weinig.
Kontroleer de Nationale autopas. Kijk naar de pedaalrubbers, als die versleten zijn, dan heeft ie veel meer kilometers gemaakt.
Vraag om onderhouds-facturen en kijk naar de kilometerstanden.
Kijk ook eens op de APK-papieren daar staat ook een km.stand op.

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=oldford]Km-stand. Minder als 19 duizend kilometers in 18 jaar, dat is duizend per jaar. Wel erg weinig.
Kontroleer de Nationale autopas. Kijk naar de pedaalrubbers, als die versleten zijn, dan heeft ie veel meer kilometers gemaakt.
Vraag om onderhouds-facturen en kijk naar de kilometerstanden.
Kijk ook eens op de APK-papieren daar staat ook een km.stand op.[/quote]
wat een moeite voor een polo van 1991 €500,-. is al dikbetaald dan kan je toch geen hoge verwachtingen van hebben,met zulke auto's moet je een beetje geluk hebben. gr john

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Auto heeft een waarde van een paar honderd euro..... wat verwacht je ??

Autopas, boekjes ect ect....... mooi als het compleet is, de auto is er niet meer waard om.

Gr. paul

Sieperman (0), 15 jaar geleden

Hallo,

Bij deze polo's wil de tank nog wel eens doorroesten bij de aansluiting van de vulhals op de tank.
Aangezien dit vaker gebeurt zijn deze niet makkelijk de krijgen.
Hetzelfde wil wel eens gebeuren bij de accubak rechts onder het voorraam, als deze door is gerot heeft je passagier kans op natte voeten.
Ook moet je even op op het blok boven de dynamo kijken. Als het daar een natte olieboel is kan het zijn dat de koppakking lekt. Dit is de afdichting van een oliekanaal.
Voor de rest moet ie niet klapperen tijdens het rijden.
Als ie er van buiten een beetje net uitziet en er geen gaten in zitten gerot heb je er een heerlijk, leuk en goedkoop wagentje aan.

Wat die 19.000 km betreft, is het een KM teller met een losse dagteller? of is het een teller die bij 100.000 km weer op 0 gaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.