hallo,
wie herkend dit?en kan het zo zijn dat hij de benzine verkeert verdeeld?er zit een foto bij kijk maar.want als ik rustig rijd dan gaat het goed,maar als ik boven de 4000 toeren door trek en dan mijn gas los laat.dan valt het toerental zo ver naar beneden dat de motor uit valt.deze auto heeft nog een carburateur.
groetjes willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb ik ook gehad met Ford, Stationair toerental stond ook niet zo hoog afgesteld dus iets hoger gezet en probleem opgelost. Bij de ford zaten er 2 vacum slangetjes aan de carburator die soms nogal eens durven scheuren of loskomen, zitten die ook op de Jetta en zijn ze nog goed? De ford draaide echt slecht bij koude motor als 1 van deze slangetjes er niet goed opzaten. Misschien de moeite om eens te kijken...
bedankt voor reactie,maar dit hebben wij allemaal al vernieuwd.het gaat ons er om wat dit is voor een ding?en wat hij doet?
groet willem
18 jaar
lijkt mij je brandstoffilter, aanvoerslang, retoerslang en toevoerslang. en filter zijn m.i. zichbaar op je afbeelding.
mvg
(kan je stationair toerental regelaar/ vervroeger niet stuk zijn ivm je beschreven probleem. controleer dit eens.)
hoe kan ik deze controleren,want daar zitten nog al wat draden aan.
groet willem
18 jaar
dat is het verdeel potje( temminste zo noemen wij hem). Deze gaan wel is lekken, maar gezien dit de metalen versie is is deze al is vervangen. De plasic potjes lekten namelijk nog wel is.
Gezien het uitvallen bij/na gas loslaten zou ik je co iets hoger afstellen en het probleem is opgelost. Stel ook gerust iets hoger af als wettelijk toegestaan is want als je je de motor aan de co eis gaat afstellen lopen deze autos over het algemeen beroerd en komen de beschreven klachten voor.
ik heb deze nu vervangen,en ook het co schroefje twee slagen uit gedraait.maar ik heb eerst de lambda sonde los gehaald,en ik moet zeggen hij ging direct hoger stationair lopen.hij liep 750 en nu loopt hij 950 toeren dus beter.en heb ook de lambda sonde weer vast gezet,alleen nu nog even kijken hoe hij rijd.
groet willem
18 jaar
nou even geprobeert maar nog het zelfde probleem,hij valt alleen niet zo vaak meer uit.dus zou het co nog hoger moeten?weet iemand hier antwoord op?
groetjes
willem.
18 jaar
Lijkt mij de brandstofpomp, zit er geen startautomaat ( automatische choke ) in jouw auto ? Deze willen ook wel eens van deze problemen geven.
18 jaar
ja automatische choke zit er op,is deze af te stellen dan?.ik heb nog een complete carburateur met alles er op,deze heb ik al eens om gewiseld maar het probleem bleef.
groetjes
willem
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar