close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : Waterpomp en warmlopen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 td

Hallo allemaal,

Mijn trouwe golf twee heeft kuren. Allereerst werd de kachel niet erg goed warm, dat ging even goed maar na verloop van tijd liep de temperatuur op. Als ik hem dan stil zette dan spoot na verloop van tijd de koelvloeistof uit het reservoir. De slangen naar de radiator leken wel niet echt heet te worden of niet gevuld. Ik heb gister de thermostaat vervangen. Een eenvoudig klusje. Even proefrijden maar na een paar rondjes werd hij toch weer te heet. Nog eens aan de slangen gevoeld en wel warm maar er leek geen koelvloeistof in te zitten. IK heb vandaag een nieuwe waterpomp gehaald maar wat een k#@% klus. Heb de dynamo naar voren gehaald om zo bij de bouten te kunnen om de waterpomp los te krijgen maar de bovenste twee krijg ik niet eens los. Doe ik iets fout of moet ik het anders doen? Het lijkt erop dat de beugel waar de dynamo aan vast zit door de waterpomp aan het blok zit en dus gewoon los moet. Maar dat weet ik niet zeker. Tips en tricks zijn zeer welkom.

Alvast bedankt

Geplaatst door

kdt (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gewoon dynamo geheel weg halen.
steun weg halen dan kan zo het gehele huis eraf.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

en hopen dat de koppakking nog heel is.

martijn v o 0

14 jaar

Wacht ff..

Wil je de waterpomp demonteren, dan moet de beugel die jij bedoelt, dus ook waar de dynamo mee vast zit, los gehaald worden, je hebt er een speciale dunne sleutel voor,een soort T-sleutel met knie stuk is dat, dan kun je tussen de pomp door de bout los draaien, met een ratelset lukt je dat niet.

Heb je die sleutel niet of wil je deze niet kopen, dan moet je even de dieselpomp demonteren anders lukt het je niet.

Waterpomp kun je ook even anders testen, knijp in de bovenste slang, geef eens flink gas, voel je de slang nu wat op druk komen ? Zo ja, dan werkt hij nog, ook kun je kijken of er nog kvs terug stoomt het expansievat in als je wat gas geeft en de dop eraf draait.

Wat vaak voorkomt bij deze motoren is dat de kop scheurt, en vind nog maar eens een goede gebruikte die in orde is..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Ok, bedankt allemaal voor de tips. Ik zal zo'n knietje gaan halen. Hopen dat alles nog ok is met de kop. Moet er dan geen witte rook uit de uitlaat komen als de koppakking lek is of is dat alleen bij benzine motoren.

kdt 0

14 jaar

Nee, witte rook hoeft er niet voor uit de uitlaat te komen, controleer eerst maar eens de waterpomp, anders vrees ik voor een gescheurde kop.

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.