Volkswagen Golf 1.9D bouwjaar 1992 motorcode 1Y
Ik heb de waterpomp van mijn golf vervangen compleet met huis en nieuwe thermostaat. Nu heb ik volgende probleem dat de auto te warm wordt. Heb de nieuwe thermostaat op werking gecontroleerd. Dit bleek oke te zijn. De radiateur wordt alleen aan de bovenkant warm ongeveer voor 1/4 deel,de onderste slang die naar de waterpomp gaat blijft ook steen koud. Ik heb de cilinderkop laten controleren op lekkage, geen gevonden. Heb bij de nieuwe waterpomp gecotroleerd of het schoepen wieltje vast zit. De kachel wordt wel warm. Heb de radiateur laten controleren op doorstroming, dat was niet 100%, dus die wordt vervangen. Zouden mijn klachte hieraan kunnen liggen. Overgens de draairichting van de waterpomp is goed. Dan lees ik ook veel over een thermostaat huis waar in iets afgebroken zou kunnen zijn waardoor de thermostaat niet kan openen. Is dit ook bij mijn type motor het geval?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de slangen niet verkeerd om. moet hij niet onder warm worden warm wil altijd steigen.
Lucht in het systeem?
Ontluchten.
Slangen zitten goed, zijn gecontroleerd door een revisie berdijf.
En dan het ontlucht zou toch van zelf moeten gebeuren, is mij bij elke andere golf die heb gehad ook altijd goed afgegaan. Of is er misschien een speciale methode om dit te doen.
20 jaar
Huub,
Weet je het zeker dat de waterpomp de juiste draairichting heeft,de multiriem moet met de ribbels over de gladde waterpomppoelie lopen en niet met de rug zoals je zou verwachten.
Ik heb het een keer eerder meegemaakt dat de pomp de verkeerde kant op draaide.
Hans
Ja, de ribbels drijven de waterpomp aan. ik heb voor de zekerheid vergeleken met een andere golf of ik het wel juist had.
20 jaar
hoi,
de thermostaat er toch niet verkeert om in..?
paul,
Kan volgens mij maar op een manier. Als ik de thermostaat om zou draaien dan krijg de aansluiting van de radiateur slang (een zwart plastic bocht van 90 graden) er niet meer op.
20 jaar
hoi,
als je dat zeker weet.? oke ik dacht even met jullie mee.
paul,
Het lijkt toch erg veel op lucht. Heeft de thermostaat wel een ontluchtingsgaatje ( met zo'n getwist aluminium stripje erin)?
Anders een gaatje boren in de vlakke plaat van de thermostaat 5 a 6 mm.
Heb je we de kachel volledig open gehad met vullen?
Tijdens het warmdraaien met radiatordop of expantievatdop eraf, af en toe knijpen in de slangen.....
Succes
20 jaar
Ik lees net nog even terug, en zie dat de doorstroming van de radiator NIET 100% is..... ik dacht 100%.
Inderdaad, die eerst maar vervangen....voor je verder zoekt!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar