close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Wegligging icm defecte motorsteun

Bouwjaar: 2001

Is het mogelijk dat door een defecte motor/versnellingsbaksteun
de wegligging verandert? Een steun is defect wat je vooral op klinkerweg en slecht wegdek merkt. Volgens uitlijnrapport is de askanteling te klein maar verder geen rare dingen waargenomen
van kapotte draagarmen ed.. Ik zat zelf te denken dat als de motor iets verschuift ook het gewicht anders verdeeld wordt met allerlei gevolgen.

EdRaket

Geplaatst door

EdRaket2551 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo,

een defecte motorsteun is meestal voelbaar waneer men het gaspedaal intrapt of de koppeling intrapt. met voelt dan meestal de motor "slaan"
een kapotte motorsteun lijkt mij niet voelbaar op een slechte weg of kan in mijn ogen ook geen slechte wegligging veroorzaken.
daar in tegen een te kleine askanteling kan wel degelijk een slechte wegligging veroozaken, vooral in bochten.

ron,

ron10289 0
badge

19 jaar

Wat ik wel merk is dat als ik de kofferbak belaadt(variant) de auto achter ook snel doorzakt terwijl er nieuwe schokbrekers 5mnd oud onderzitten. Als ik dan vanuit P in R of D-stand zet dan gaat de motor met een ruk naar voren daar waar in onbeladen
toestand dit vloeiend zacht gaat?

EdRaket2551 0

19 jaar

Ik zie dat je een automaat hebt. Dit kan er mischien wel helemaal niets mee te maken hebben maar voor het `met een ruk naar voren gaan van de motor` is een softwarefout van de automaatbak bij sommige passat modelen.
Bij klachten moest het automaatbak regelapparaat vervangen worden, hierdoor pakte de automaat weer rustig op(van P naar D of R)
Ik zeg dit dus alleen maar even als reactie op het verhaal van het schokken van je motor.

suc6

volgwagen 0
badge

19 jaar

Volgens mij gebeurt het volgende maar corrigeer me maar want een echte techneut ben ik niet. Wat volgens mij gebeurt met schakelen naar P of D is dat de motor iets kantelt. In on-beladen toestand prima maar bij een belading van ca 75 kg de motor met een ruk naar voren vliegt bij schakelen naar D of R.
De motor wordt bij het kantelen dus te weinig gedempt denk ik.
Een kapotte motorsteun is ingegeven bij een topic met een Audi.
Die rode mineraalachtige vloeistof heb ik ook onder de auto gehad maar kon niet plaatsten hoe of wat.

het is geen 4-motion

EdRaket2551 0

19 jaar

Als de auto normaal beladen is heb ik nergens last van maar wel als de auto beladen is. Mijn insteek was dat bij volle belading en kapotte motor/versnellingsbaksteun er te veel speling komt waardoor bij het schakelen naar D of R de motor naar voren rukt omdat de steun niet goed dempt.

EdRaket

EdRaket2551 0

19 jaar

adward...

mocht je het idee hebben van spelling ? de motorsteun voor in het front is verstelbaar!

bak-steunen komen door de regel niet voor! (tenzij mega kilometers)

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Nou over het algemeen sta je stil als je van P naar D of R schakelt, dus in principe heeft je motor/steun nog niks te maken met lading trekken of geen lading trekken, dus ik vind het allemaal een beetje vreemd. is het toevallig een 4motion?

volgwagen 0
badge

19 jaar

Je zegt dat de steun al defect is, en je zegt dat het uitlijnrapport niet goed is. En toch ga je zoeken waar het probleem zit?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.