close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: wegligging passat

Bouwjaar: 1999

Vandaag, 14/11, bij Paul Kelder in Ommen Eibach verlagingsveren laten plaatsen. Het betreft een passat 110 pk automaat 1999. Totale verlaging 3 tot 3,5 cm. De wegligging is duidelijk merkbaar beter geworden, auto is wel wat stugger geowrden maar valt reuze mee. Paul heeft nog wat andere werkzaamheden verricht en rekent zeer schappelijke prijzen.

Wicher

Geplaatst door

wicher (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jammer dat Paul zo'n eind uit mijn buurt sleutelt!!!
gr Gerrit

Gerrit3623 0

19 jaar

Dat is een afweging die je zelf moet maken Gerrit. Maar nar mijn idee is het ook bij een behoorlijke afstand de moeite waard: vakmanschap en schappelijke prijzen. Deze combinatie zul je niet zo gauw bij een vag garage aantreffen.

Wicher

wicher 0

19 jaar

Ook ik heb die stap al gemaakt Wicher, en ik kan me slechts bij jou aansluiten! Na een hele hoop gelazer met dealers heb ik het wel gehad met die zakkenvullers! Ik kan er nu eenmaal slecht tegen dat ze me behandelen als een of andere idioot die niet weet hoe een auto werkt. Paul heeft me laten merken dat het ook anders kan. Het is ff 45 minuten rijden voor mij maar ik heb het er graag voor over. En je steekt er ook nog eens wat van op!

Santa 0

19 jaar

Nog even een aanvulling op de verlaging. Iemand op deze site beweerde dat de auto zo stug zou worden dat de vullingen uit je tanden/kiezen zouden vallen. Ik kan de ze persoon uit de droom helpen, de auto is wel wat stugger geworden maar extra bezoeken aan de tandarts zijn niet nodig. De stabiliteit is behoorlijk verbeterd, ook in bochten.

Wicher

wicher 0

19 jaar

hallo,

wcp 178, weleens bij stilgestaan mocht je een aanrijding krijgen op je linkerzijkant, door de veerpootbrug ook je rechterzijkant een fikse klap krijgt, met vaak als gevolg totall-los!.
wordt meestal niet bij stil gestaan, maar zeker niet onbelangrijk wat de gevolgen zijn van een veerpootbrug bij een evenuteele (kleine) aanrijding.

ron,

ron10289 0
badge

19 jaar

beste mensen we halen hier van alles door elkaar! daardoor krijg je vaak oeverloze discussies! helemaal niet nodig als je elkaar maar goed begrijpt (in dit geval)

eibach wordt door de regel vergeleken met een algemeen verlagingset terwijl eibach zich juist onderscheid van dat soort produkten! (verlagingsveren is slechts een benaming) indien men het heeft over een verlagingset denk men vaak gelijk aan een skelter!

eibach veren worden geleverd op motor type! (gewicht) eibach dit moet je gaan vergelijken (ook kwa rijden) met een sportonderstel af fabriek, bv, de passat van wicher staat niks lager dan een zelfde passat af fabriek met een sportonderstel!

dit wordt nog wel eens door elkaar gehaald!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Dit lijkt me een kwestie van een gevalletje waarbij beide partijen gelijk hebben. Paul heeft gelijk v.w.b. de vergelijking met een origineel sportonderstel van VW. WCP 178 haalt echter ook een puntje aan wat heel vaak vergeten wordt: werking van de carroserie! Ook bij een standaard onderstel werkt de carrosserie tijdens het rijden. Wanneer nu de vering en DEMPING (kortere, stuggere schokdempers!) veel stugger wordt, dempt de wielophanging als geheel veel minder en wordt er dus veel meer doorgegeven aan de carrosserie. Ralleyrijders prijzen dit, omdat ze zo de auto beter aanvoelen. Echter, ralley auto's worden gebruikt voor ralley's en niet voor prive-vervoer. De carrosserie van een auto met verlaging en aangepaste dempers krijgt dus MEER voor zijn kiezen dat een onderstel met standaard weke afstelling. Maak een lelijke eend maar eens heel stug en kijk wat er gebeurt.....!

Santa 0

19 jaar

hallo,


@ Paul, Eibach presenteerd zich echter wel als VERLAGINGS veren, men geeft zelfs de verlaging in mm aan....!
Direct na het monteren van verlagings veren komt het wel vaker voor dat een auto in eerste instantie niet lager lijkt te staan, als de veren echter gezet zijn ( kan wel enige duizenden KM's duren!)zal hij wel degelijk lager staan.
M.n. de voorwielgeometrie klopt dan vaak niets meer van, zodat in ieder geval de zaak opnieuw uitgelijnd moet worden ( voor zover mogelijk althans...)
Vergeet ook de eerder genoemde remdrukregelaar, die vaak op de achteras is te vinden, niet opnieuw af te stellen, anders gaat die mooi verlaagde auto bij een noodstop wel lekker in een ongecontroleerde ( vaak fatale..!!) achterwielslip...!!
Al met al komt er veel meer bij kijken dan gewoon even 4 veertjes onder een auto drukken..!!

hier kan ik niks meer aan toevoegen. de remdruk regelaar wordt heel vaak vergeten, heel juist vertaaldt wcp 178.

ron,

ron10289 0
badge

19 jaar

hier kan ik niks meer aan toevoegen. de remdruk regelaar wordt heel vaak vergeten, heel juist vertaaldt wcp 178.

voor dat men wat aanhaald! de remdruk-regelaar is niet afstelbaar en wordt dan ook electronisch geregelt!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Een Passat van '99 heeft toch wel ABS? Dan is er niks aan de hand.

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

dat zegt nog niks henkie...

er zijn audi's zelfs in combi, ABS met een afstelbare remdruk-regelaar...

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Ik bedoel dat als de auto ABS heeft, de achterwielen niet blokkeren (uitbreken etc.).

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

Ik zie wel hoe het gaat maar een Ford of een Fiat met een VW vergelijken? Ik bedoel als je iets wilt zeggen van problemen na 2 jaar moet je wel een vergelijking tussen zelfde merk en type maken anders ben je appels en peren aan het vergelijken. En ik kan WC 178 gerust stellen ,mijn auto stond gelijk lager. Ik ben zeer blij met het duidelijk verbeterde weggedrag.

Wicher

wicher 0

19 jaar

ondanks dat zogenaamde ? zorgenkindje was de wereld er wel mee bezaait (vandaar dan men er ook net iets meer van verneemt)

het waren toen die tijd super auto's waar men vele km, mee kon sturen! 5,a 7 ton was geen uitzondering! bij dit type!

begrijp overgens niet waarom je dit aanhaald ? het heeft totaal niks met verlagen te maken TOCH!!

wicher is er blij mee! en zijn probleem is opgelost en daar gaat het mij om!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Vorige passat was een standaard model uit 1999, rijden nu een station uit 2000 met sportonderstel, 't verschil merk je wel degelijk met zijwind enzo. Veel stabielere wegligging.

breuzelaer 0

18 jaar

Vandaag heeft mijn vrouw in de verlaagde passat gereden. Ze vond hem steviger rijden. Als een vrouw dat zegt dan weet je dus hoe groot het effect van verlagen op de wegligging is.

Wicher

wicher 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.