close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : welke kant homokineet

Bouwjaar: 1995

Hallo !


Wanneer ik met mijn golfje een bocht instuur of een rotonde oprijd dan knotst er iets .
Ik ben er zeker van dat het de homokineet is .
Enkel weet ik niet welke kant.
Aan de passagierskant is de stofhoes kapot .

Maar enkele maanden gleden is de stofhoes ook al vervangen geweest aan de bestuurderskant.

Ik twijfel dus sterk tussen links en rechts .

Hoe kan ik te weten komen welke kant het nu net is ?

Dank U !

Bijkomende vraag .

Welke dikte van remschijven moet ik nemen voor een golf 3 GTI 16 V bouwjaar 1995 ?

Ikzelf dacht aan 22 mm

Geplaatst door

Dollar (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je in Nederland een rotonde oprijdt dan ga je meestal rechtsaf (of je bent levens moe) Als je een rechterbocht maakt dan draait je rechterwiel iets meer dan je linker (en hetzelfde maar dan met links verder bij linksaf) Hoe verder de homokineet ingedraait wordt hoe meer de kogels binnenin speling krijgen, en geluid gaan maken. Dus ik denk je rechter homokineet !

PS : Je kan niet echt uit remschijvendikte kiezen ofzo , meestal is er voor jouw auto maar 1 type , controleer of ze geventileerd zijn of niet, en de hoeveelheid montage gaten van het wiel.

Maarten6789 0
badge

15 jaar

Ga eens zelf rijden en luister dan vanaf welke kant je het hoort,ga daarna op de passagiersstoel zitten en laat iemand anders precies het zelfde rondje doen en luister dan weer,dan zou het goed te horen moeten zijn welke kant het is.

ricky 10
badge

15 jaar

wiel opkrikken stuur uiterste stand
wiel draaien hoor je het vanzelf knerpen

kleijn 0

15 jaar

Ik ga voor beide aandrijfassen er onderweg halen en homokineten eraf halen.
Homokineten uit elkaar halen en reinigen en controleren op beschadigingen en deze vervangen.
Dit is de enige manier om het in één keer goed te doen.

Remschijven staat de minimale slijtgrens op en als ze daar aan zittten moet je ze gewoon vervangen door nieuwe die er op horen te zitten.

Benny Vee 0
badge

15 jaar

bedankt gasten !!

Dollar 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.