close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: wisselend vermogen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi 96kw automaat

mijn passat heeft de laatste tijd minder vermogen dan normaal. Als ik tot boven de 3000 toeren doortrek valt het vermogen helemaal weg en rijdt hij in een soort noodloop (denk ik, hij loopt wel maar als een ouwe krant).
Als de motor uitgezet wordt en weer gestart, dan is het "beperkte" vermogen weer terug. bij hoger toerental valt het weer weg en begint het verhaal opnieuw.
De lucht massa meter is vervangen , maar het probleem wordt daar niet anders van.
Wel maakt de turbo na het vervangen van de lmm een blazend geluid (niet fluitend). dit deed hij voor het vervangen van de lmm niet.
Ook heb ik de turbolaaddruksensor even losgekoppelt maar dan is het vermogen weg en brandt het waarschuwingslampje op het dashboard.
Dit lampje brand niet als het probleem zich voordoet. Ik ga er dan ook van uit dat de turbolaaddrukmeter goed is.
zou ik moeten zoeken in de gasstandsensor of verder???.

Geplaatst door

ducafiel (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je zegt dat de turbo een blazend geluid maakt, heb je niet ergens gewoon een slang met een scheur in of dergelijke grtz

het blazend geluid is begonnen bij het plaatsen van de lmm.
Als er een slang lek is dan zou er geen vermogen zijn, maar toch niet in de noodloop gaan??.
Wel heb ik een tijdje geleden een "rammeltje "in mijn uitlaat gehad. Dit rammeltje is nu weg.
Zou het een afgesloten uitlaat kunnen zijn?

ducafiel 0

16 jaar

[quote=ducafiel]het blazend geluid is begonnen bij het plaatsen van de lmm.
Als er een slang lek is dan zou er geen vermogen zijn, maar toch niet in de noodloop gaan??.
Wel heb ik een tijdje geleden een "rammeltje "in mijn uitlaat gehad. Dit rammeltje is nu weg.
Zou het een afgesloten uitlaat kunnen zijn?[/quote]
Er zijn dingen die op afstand niet kunnen worden beoordeelt, voorbeeld is de uitlaat. Laat eens een fatsoenlijke diagnose stellen, rijdend uitlezen binnen 10 min de uitslag en je hebt meteen een zoekrichting.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

laat hem maandag wel uitlezen bij de dealer.
weet ik idd waar ik moet zoeken ipv maar te vervangen op de gok.
in ieder geval bedankt voor de tip

ducafiel 0

16 jaar

[quote=ducafiel]laat hem maandag wel uitlezen bij de dealer.
weet ik idd waar ik moet zoeken ipv maar te vervangen op de gok.
in ieder geval bedankt voor de tip[/quote]
Laat nog even horen wat het is geweest.

Succes

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Soortgelijk probleem!!!

Ook een Passat uit 2001 AVF Motor en zelfde omschrijving!!!

laat even weten hoe dit afloopt...

wat mij opvalt aan de auto is dat hij veel olie consumeert, en dit gebeurt in de
Turbo, ook zijn de slangen (lucht-toevoer naar turbo) allemaal nat van de Olie
dus denk ik dat er op de inlaatzijde en uitlaat zijde olie via de turbo-as
aangezogen wordt (of ik zit nu te blaten)

we hebben ook al een nieuwe LMM erin gezet.

ook bij het rijden, schiet hij bij flink doortrekken in noodloop
motor uitzetten en weer starten en hij gaat weer als een trein...

km. stand nu is: 300.200 Km

p.s.

bij uitlezen geen log! ook geen lampjes die branden

ATi-VR6 0

16 jaar

[quote=ATi-VR6]Soortgelijk probleem!!!

Ook een Passat uit 2001 AVF Motor en zelfde omschrijving!!!

laat even weten hoe dit afloopt...

wat mij opvalt aan de auto is dat hij veel olie consumeert, en dit gebeurt in de
Turbo, ook zijn de slangen (lucht-toevoer naar turbo) allemaal nat van de Olie
dus denk ik dat er op de inlaatzijde en uitlaat zijde olie via de turbo-as
aangezogen wordt (of ik zit nu te blaten)

we hebben ook al een nieuwe LMM erin gezet.

ook bij het rijden, schiet hij bij flink doortrekken in noodloop
motor uitzetten en weer starten en hij gaat weer als een trein...

km. stand nu is: 300.200 Km[/quote]
Voor dit geldt het zelfde..... Voertuig rijdend uitlezen = meteen een zoekrichting. Het probleem had dus al opgelost kunnen zijn.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Rijdend uitlezen,

ik kan het doen want ik heb VAG-COM

moet ik een grafiek uitdraaien?

heb meer kijk op VR6-jes (lol)

welke groepen/kanalen meetwaardes moet ik uitlezen?

kanaal 03, 08 en 11 ?

alvast bedankt paul!

ATi-VR6 0

16 jaar

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Arie neus hier maar eens, scheelt mij een hoop tikken;

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Ja, zat er al... bedankt!

ATi-VR6 0

16 jaar

inderdaad dichte uitlaatdemper door loszittend schotje.
Demper vervangen en klaar!!.

ducafiel 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.