close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Zeer hoog verbruik 2.0 TDI

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI 103kw

Hallo,

Ik heb zit met het volgende probleem. De motor van mijn passat 2.0 tdi 103kw is onlangs vervangen(100045km gereden) voor een nieuwe, dit omdat de oliepomp de geest had gegeven en met alle gevolgen van dien..

Nu alles is vervangen heeft de auto een erg hoog verbruik, 1op 11,7 bij 90km/h daar heb ik hem dus niet voor gekocht. Nu hebben ze het roetfilter ook vervangen omdat (volgens zeggen) deze helemaal dicht zat en de auto deze niet meer kon regenereren. Nou dit alles heeft niks geholpen, want na 75 km te hebben gereden springt het lampje van het roetfilter alweer aan op het dashboard.

Ik heb vervolgens weer contact gezocht met de dealer en deze zakken als maar verder onder het bureau weg. Kan het niet zo zijn dat de verstuivers stuk zijn of dat er iets mis is gegaan met het monteren dat de boardcomputer een opdonder heeft gehad. Ze hebben er wel SW update overheen gegooid maar mag niks helpen merk ik al.

Wat ik wel merk aan de auto is dat deze schokt tijdens het rijden. Of het nu met 80km/h is of 90km/h of 120km/h hij schokt vrijwel bij iedere snelheid.

Help!!

Geplaatst door

Speedyace (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als er een nieuwe motor inzit, hangen ze er maar weer een andere in die wel voldoet als ze het niet kunnen vinden.
zit nog garantie op neem ik aan.

primera p11 0

15 jaar

[quote=primera p11]Als er een nieuwe motor inzit, hangen ze er maar weer een andere in die wel voldoet als ze het niet kunnen vinden.
zit nog garantie op neem ik aan.[/quote]
Ja zeker zit er nog garantie op, 2 jaar zelfs. Ik heb er nog geen 1000km mee gereden, want verder dan dat kom ik niet of alles begint alweer te brullen op het dashboard.. STOP STOP

Speedyace 0

15 jaar

Precies,gewoon weer terug gaan en hem pas ophalen als hij weer goed is.
Schokt hij alleen of houd hij ook in bij volgas?
Wat vaak voorkomt is een defecte brandstofpomp in de tank en ook een verstopt brandstoffilter komt vaak voor.

ricky 10
badge

15 jaar

Zoiets kun je toch gewoon rijdend uitlezen? Brandstof injectie hoeveelheid, turbodruk, luchtmassa, verschillende temperaturen, UGR etc.
Misschien zit er wel meer verstopt in het inlaat of uitlaatsysteem.
Dit moet te vinden zijn door een beetje monteur zou je denken.

dutch123 165

15 jaar

Het zgn schokken is de 2.0 beroemd mee geworden, men bleef zoeken men bleef updaten.

De kortste klap is de EGR afdoppen en de EGR door een tuner weg laten schrijven, dan ken je de auto niet terug.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

[quote=paulkelder]Het zgn schokken is de 2.0 beroemd mee geworden, men bleef zoeken men bleef updaten.

De kortste klap is de EGR afdoppen en de EGR door een tuner weg laten schrijven, dan ken je de auto niet terug.

Gr. paul[/quote]
Deze had ik afgedopt, maar ik wacht even een tijdje anders krijg ik gedonder met de garantie.



Ik vraag mij af, dat als de verstuivers zo van het ene blok naar het ander blok zijn overgezet, zonder deze af te stellen met een meetklok. Dan kan het wel eens zo zijn dat deze een te hoge brandstof inspuiting hebben, waardoor het verbruik dus erg hoog is.

Of heb kan ik het mis hebben

Speedyace 0

15 jaar

Enkel afdoppen en alleen is niet voldoende, ook de software zal aangepakt moeten worden............

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Ben ik toch wel nieuwsgierig in welk opzicht je de auto niet terug kent. (nee, niet grappig bedoeld)
Verbruik, roeten, trekkracht, iets anders?

dutch123 165

15 jaar

[quote=dutch123]Ben ik toch wel nieuwsgierig in welk opzicht je de auto niet terug kent. (nee, niet grappig bedoeld)
Verbruik, roeten, trekkracht, iets anders?[/quote]
Metname het schokken is dan geheel verdwenen.........

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Da's al de moeite waard. Dat ding van mij doet dan ook. (eigenlijk alleen als ik met lage snelheid van een viaduct rij)
Moet ik me maar eens verder in gaan verdiepen. Welke draden zitten aan de EGR? (welke naam/functie)

dutch123 165

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.