De motor betreft een 1.8i van het type B18U.
De motor loopt op 3 poten.
De 1e cilinder (kant van de ontsteking) doet niet mee.
Heeft wel kompressie, klepspeling is goed, en krijgt zijn vonk.
Wat kan het zijn en wat is er aan te doen. Alvast bedankt, Cees
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlij tochy een klep verbrand ondanks de goede compressie kan het toch zo zijn dat er een lek zit die doormiddel van compressie meten niet op valt.
Doe een lektest en je weet het zeker
Kan ook een vacuumlek zijn bij deie cilinder.Kontroleer of er evt. een slang af ligt of is gescheurd.
Wat Siem bedoeld snap ik niet goed maar ik denk aan inlaatspruitstukpakking. Dat komt wel eens voor dat die er tussen uit ligt.
krijgt de cilinder wel brandstof, check de in spuitventielen alleen bij multipoint natuurlijk, juiste spanning, hoor je hem tikken en hoe ziet je bougie eruit
20 jaar
Motor stationair laten lopen spuit wat kruipolie bij draaiende motor rond het inlaatspruitstuk komt er dan een cylinder bij,dan is het duidelijk de inlaatpakking.
P.S doe dit niet bij een een motor die behoorlijk op temperatuur is,anders krijg je een heel groot kampvuur
Bij dit type motor {met monopointinjectie} komt het nog al eens voor dat de in/uitlaatpakking gescheurd is , vooral aan de kant van de versnellingsbak.
Dit komt vaak door losgelopen moeren van het spruitstuk.
Uitlaatbocht losmaken{verwijderen} , injectie-gedeelte demonteren en opzij leggen , schutplaat verwijderen, alle moeren van de spruitstukken losmaken {denk aan de ringen}, en spruitstukken samen naar achter trekken , daarna oude pakking verwijderen {kijken hoe deze geplaatst is} en nieuwe aanbrengen.
succes.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar