auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 440: 440 hikt

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.7

Soms gaat het dagen goed, maar meestal schokt deze 440 bij acceleren en ook bij constante snelheid. lijkt wel of de onsteking wegvalt of iets dergelijks. Stationair zijn er geen problemen.

BDP sensor en verdeelkap en rotor reeds vervangen.

Iemand een idee?

Geplaatst door

Hansvandorp (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

multipoint of mono

novita 0
badge

17 jaar

Sorry, het is een monopoint

Hansvandorp 0
badge

17 jaar

Bij mijn 440 (1.8 monopoint) lag 't aan de injector
suc6
Peter

meestal bougiekabels of anders de ontstekingsunit

groeten harry

harry4180 0

17 jaar

Bedrading van injector doorgeschuurd ?????

h.hannemann 0
badge

17 jaar

gaskleppositiesensor? heb dit probleem gehad bij 440 1.8 monopoint 1993. Na vervanging was probleem verholpen. Is bij dealer via de computer uit te lezen.

320 0

17 jaar

Probleem zat inderdaad bij gaskleppositiesensor. Een draad was doorgeknipt en weer gesoldeerd. Deze verbinding was niet goed meer. Bedankt voor de reactie!

Hansvandorp 0
badge

17 jaar

Die van mij hikt ook wel eens, CARBURATEUR 1989

Vooral tijdens optrekken rond de 2000 toeren, in alle versnellingen doet hij dat wel eens, vooral onder belasting van 4 personen van de carpool. Mijn idee is de ontsteking. Is dit missichien het omschakelpunt van ontstekingsvervroeging???

Het is overigens al bijna 18 jaar zo........

Wim

wpee 0

17 jaar

carburateur voet krom, spruitstuk pakking, bougie kabels en verdelerkap zijn mogelijke oorzaken.

volvoxc90 0
badge

17 jaar

Dat is het allemaal niet.
Ik heb hem vaak uit elkaar gehad.
De auto is door ons nieuw gekocht in 1989....... en altijd dit euvel gehad. Ikdacht eerst dat het het onvername punt was van de 2e klep van de carb maar ook als je niet doorstampt met het gas (dus alleen standaard klep van carb open) dan hikt hij rond de 2000 toeren.

Lijkt erg zwaar op ontstekingsunit, maar gezien deze al 18 jaar zijn werk doet ga ik hem niet vervangen. Ook op sloop is weining carb ontsteking te krijgen.


Gr Wim

wpee 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.