auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 940: 940 met kuuren

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2300

beste lotgenoten,

ik heb onlangs een 940 gekocht welke motor problemen zou hebben,dan kost ie ook niet veel hahaha

zou ploffen enzo en niet meer starten op benzine

bij aankomst aldaar bleek de auto alleen een lege accu te hebben,de verkoper (is kennis)was stomverbaasd dat de wagen ineens wel liep,hahaa maar de prijs was al afgesproken

ongeveer 10 km als een vorst naar huis gereden zonder 1 slag of stoot verkeerd

thuis aangekomen laat ik een vriend een rondje rijden en die komt terug met de mededeling dat de wagen protesteerd

gister hem binnen proberen te zetten,de aanvang ging wel,starte direct,maar hij ging steeds slechter lopen met als gevolg dat ik hem naar binnen moest gaan duwen

hij start geheel niet meer, hij slaat aan en na 1 seconden weer af,

het gas lampje ging niet aan dus ben ervan uitgegaan dat de lpi installatie geen voeding kreeg,er bleek een printrelais los te zijn van de lpi computer

ook bleken de bougie kabels los te liggen van 2 cilinders,en de accu is slecht,moet starten met booster

nu start hij wel ,mits ik de turboslang eraf haal en er ff remmenreiniger inspuit,hij blijft dan lopen maar reageerd slecht op het gas en valt af bij stationair

als ik de turboslang erop duw tijdens het draaien valt hij direct uit

ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd want ik ben hem ff kwijt,iemand een idee?

het is een 940 turbo intercooler uit 1995 met 450 duizend op de teller,zeeer netjes onder de kap

voorzien van een lpi gasinstallatie

vrgr wim

Geplaatst door

GMC (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Loopt de motor op benzine wel?
Controleer bij het ventiel op je brandstofrail of er brandstof uit komt (druk op staat). Draait je brandstofpomp(dat kun je horen bij het starten)
Brandstofpomprelais gaan nogal eens stuk.
Controleer ook zeker je klepspeling i.v.m. dat cilinderkoppen weleens uitgesteld zijn d.w.z. geen klepspeling meer (klep blijft dan open staan) en ook niet meer af te stellen doordat er geen kleinere maten klepsteelplaatjes zijn.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

Verkoper is kennis wordt was kennis. Eerst kleppen stellen als dat nog mogelijk is.

ronny530 0

13 jaar

@herman
hij loopt op benzine juist niet,wel zitten de gasinjectors wat los zag ik net
hij starte net 1 keer wel met de turboslang erop maar gasgeven gaat niet dan valt hij uit
ik krijg wel benzine op de rail

kan het brandstoffilter dicht zitten omdat het steeds erger is geworden??

@ronny
ik was op de hoogt van de storing dus blijft gewoon kennis hoor hahaha

GMC 0

13 jaar

dan zal waarschijnlijk je relais voor het openen van je injectoren niet goed werken .
deze zit als het goed is op je linker veerpoot. grijs of zwart relais.
probeer deze door te verbinden.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

zit die vóór de veerpoot??

of bedoel je de relais van de lpg? die heb ik nml al gewisseld voor nieuwe

GMC 0

13 jaar

relais van je benzine injectoren is dat. kan ook rechts zitten dus kijk maar ff.
onder de motorkap bij bevestiging veerpoot/spatscherm.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

weer ff aan het stoeien geweest met de volvo
ik heb aan de linkerkant ,rechts als je ervoor staat een relais gevonden voor de veerpoot , ongeveer 4 cm hoog en 3 breed en 2 dik ofzo ,deze verbind goed door(doorgemeten)
nu heb ik de accu polen ff tegen elkaar gehouden(tip van internet) en de lambda sensor los gemaakt
en hij starte, weliswaar moeilijk maar hij bleef langer lopen als 1 a 2 seconden.
uiteindelijk bleef hij wel redelijk lopen,hortend en stotend en hem zo door de voorlooptijd van de lpi installatie laten komen tot hij overloeg naar lpg,en wederom op lpg geen vuiltje aan de lucht,loopt perfect
uit gezet en daarna weer niet starten, inmiddels was hij op bedrijfs temperatuur,maar lopen ho maar
verdeler en rotor schoongemaakt,die zit er al wat km in volgens mij,geen verbetering

abrakadabra voor mij

is hij ook direkt op lpg te starten ? dan kan ik hem in ieder geval verplaatsen, ik duw me nu steeds een ongeluk als ik er weer ff klaar mee ben (tis gewoon de sport om het op te lossen geworden maar heb ook geen zeeen van tijd ervoor)

GMC 0

13 jaar

Is je brandstofdrukregelaar op je brandstofrail niet lek.
Controleren d.m.v. slangetje eraf halen en kijken of er brandstof uitkomt.
Tevens kun je kijken als je de rail en injectoren demonteerd en dan starten om te kijken hoe de inspuiting verloopt. (beeld)
Hou daarvoor een A4 blaadje eronder.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

uitwendig lekt hij niet in iedergeval, er komt geen benzine uit wel een sloot als de pomp aanslaat
ik zal morgen ofzo ff de injectors demonteren we vermoeden ook al dat ze verstopt zitten dus eraf kan geen kwaad
keep you posted

GMC 0

13 jaar

niet bepaalt een oplossing!
maar de wagen word gesloopt ivm tijd en ruimte gebrek
oorzaak nog steeds onbekend,bedankt voor het meedenken

GMC 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.