👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Volvo 940 2.3 injectie start niet.
De auto is al rijdend stilgevallen.
De auto kreeg onlangs een occasiemotor.
Volgende onderdelen zijn vervangen:
-krukassensor
-verdelerkap, rotor en bougiekabels.
-bougies.
-bobine
-boordcomputer.
-regeleenheid voor de ontsteking (achter luchtfilter).
-benzinefilter.
De benzinepomp werkt (als ik benzineleiding losschroef spuit de benzine er krachtig uit);
De bougies worden nat.
De bougies vonken.
De motor start ook niet als ik de lpg-installatie afkoppel.
Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen.
Ik bezit geen uitleesapparatuur voor het ogenblik.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er een vonk is en de bougies zijn nat dan is er dus geen compressie of de motor is van tijd af.
Wanneer zijn voor t laatst de kleppen gesteld? Distributie nog in orde?
Hallo Maurice,
De distributie heb ik reeds gecontrleerd en deze is in orde.
De kleppen zijn onlangs geregeld.
De motor heeft gemiddeld 12kg compressie
en het verschil tussen meeste en minste is 0.4kg.
Alvast bedankt om te reageren.
Vervang het brandstofrelais eens of controleer deze op slechte soldeerpunten. Bekend euvel van deze wagens en heeft precies dat gedrag: zonder duidelijke reden "doodgaan" op de meest onhandige momenten. Is het witte blok in de relaiskast
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar