Hallo,
Ik wil in DLD een Volvo V70 2.4T (200pk) kopen en deze hier laten ombouwen naar LPG G3.
Het bouwjaar van de auto die ik op het ook heb is 5/2000 en de km stand is ruim 100.000
De auto heeft een automatische transmissie en is voorzien van alle toeters en bellen.
- Waar moet ik op letten bij deze auto ?
- Wat zijn de ervaringen met de ombouw naar en het rijden op LPG G3 met dit type.
Bij voorbaat dank voor de reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wij hebben een V70 turbo gehad op LPG en dat is slecht bevallen.
De motor (zeker een turbo motor) is niet geschikt voor LPG.
Dit komt voornamelijk omdat het geen hydralische stoters meer zijn maar vaste stoters. Kleppen stellen en controleren is een tijd rovende klus en kost veel geld.
is best een goede auto. Maar inderdaad regelmatig de klepspeling laten controleren.Maar dat geld voor alle auto's op gas
groeten
michael
19 jaar
2.4 T is een low pressure turbo
ik zelf rij een 940 LPT met LPI, gaat prima, wel regelmatig kleppeling controleren.(stelplaatjes)
Is het niet handiger een orginele Bi-Fuel-Volvo te zoeken in NL?
Bij die auto is de LPI-set af fabriek ingebouwd.
Bij mijn oude 850-T5 heb ik last gehad van een lekkende krukaskeerring(olielekkage tussen bak en blok), dure reparatie.
Verder: kapot wiellager voor, kromme schijven voor (remmen zijn onderbemeten, schijven voor vervangen door gegroefde Tarox G88's met Ferodo DS2500 sportremblokken)
Van automaten weet ik dat ze niet veel meer dan 250pk aankunnen.
Bij zwaar gebruik regelmatig de ATF verversen.
19 jaar
Het mooie van de 2,4T is veel vermogen en toch op LPG. De Bi-fuel is er bij mijn weten alleen in 140 pk.
De in NL aangeboden Volvo's zijn over het algemeen vrij kaal.
Per hoeveel kilometer dient een onderhoudsbeurt plaats te vinden ?
Is het voldoende om dan de klepspeling te controleren ?
19 jaar
15.000 km is de onderhoudsbeurt van een auto uit 2000.
Klepspeling is geen opgaven van alleen stellen bij slecht lopen.
Je kunt klepspeling meten via gaatjes in de cilinderkop maar is ook toch een klus van ong. 1.5 uur je hebt speciaal gereedschap nodig.
De vergelijking met een 850 of een 940 turbo motor gaat hier niet op alleen het merk is het zelfde de rest is allemaal anders.
Ik weet dat een aantal "LPG Boeren" bij de moeilijke gevallen (2.4T, BMW enz) een flash-lube setje installeren. Daarmee zou het klepzetel inslag verhaal een heel stuk gereduceerd worden. Of het echt werkt? Geen idee. Ik heb zelf een S80 waarbij je alles moet demonteren om zelfs maar de klepspeling te kunnen controleren. Controleren is dus automatisch meteen stellen en een redelijk kostbare zaak (arbeid, pakkingen, stelbussen enz) Schattingen lopen uiteen maar men (dealers) roept dat je toch zeker om de 40.000 a 50.000 aan een klepstel rondje vastzit á ca 450 euro. Op aanraden van een bevriende LPG garagist heb ik er nu zo'n flash-lube setje inzitten á 150 euro. Tijd zal leren.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar