👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Auto start goed. Rijdt langzaam goed en rijdt bij volgas scheuren ook goed. Echter bij normaal vlot rijden, wat het meest voorkomt, treedt er bij het passeren van het toerental van ca. 2800 en nog eens bij ca. 3100 een hik of inhouden van de motor op. Hierbij is het gaspedaal meestal 1/2 tot 3/4 ingedrukt.
De garage heeft bij 1 gasinjector de 0-ringen vervangen omdat deze lekte. De kracht van de hik is daarmee iets afgenomen maar het inhouden is toch nog zeer duidelijk aanwezig. Weer terug gegaan, en toen zijn de bougiekabels, verdeelkap + rotor vervangen. Helaas geen verbetering. De bougies zouden bij de afleverbeurt al zijn vervangen. CO en HC waardes blijken goed te zijn. Op benzine is alles OK. De garage zegt nu niet meer te weten waar het aan zou kunnen liggen.
Wie kan mij verder helpen met mogelijke oplossingen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Sandor,
het kan zijn dat de overschakeling van de LPG opvoerpomp van laag naar hoog toeren moeilijk gaat waardoor er een "tekort" aan LPG ontstaat.Dit overschakelen gebeurd meestal rond de 3000 rpm.
Dit kan gebeuren door bijv een slecht electrisch contact, omdat de pomp op dat moment ca 13Amp!!!! vraagt.
Succes,
Thieu
Bedankt Thieu voor je reactie.
Stel dat dit zo is, hoe kan het dan zijn dat ik bij vol gas optrekken niets verneem? Overigens, weet je ook of de storing van deze pomp eenvoudig te meten is?
De auto is trouwens in de tussentijd teruggeweest. Ik ontdekte nl dat 4 van de 5 injectoren lekte bij de slangaansluitingen.
Alle O-ringetjes van die gasleidingen zijn nu ook vervangen.
Probleem lijkt iets afgevlakt te zijn, maar is toch nog aanwezig.
In afwachting...
Sandor.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar