Omdat na een aantal dagen steeds de accu leeg was, heb ik eerst een nieuwe accu geplaatst. Toen het probleem er nog was heb ik de dynamo vervangen voor een ruil dynamo, deze zijn gelijk aan nieuw. Ik heb nu nog steeds het het probleem. Misschien werkt de spanning regelaar werkt niet goed, maar daar ga ik niet vanuit. Er kan mogelijk lek stroom zijn, wel vreemd eigenlijk want in september heb ik de dynamo vervangen en gelijk een nieuwe accu geplaatst en is het tot voor 3 weken geleden goed gegaan. Zeg maar drie maanden probleemloos getart en gereden. Hoe meet ik nu of de dynamo de 14,4 volt afgeeft om de accu te laden. Of is er een ander probleem dat ik over het hoofd zie. Wie heeft er voor mij een advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je al eens wat gemeten? want om nu lukraak maar tot vervanging over te gaan kost maar geld, meet met een ampere meter het stroom verlies en met een volt meter de laadspaning bij draaiende motor
Jan wil jij mij even uitleggen hoe ik dat meet. Je hebt de D+ en de massa etc. Geef jij mij de tip hoe ik dat het beste kan doen. Misschien doe ik iets verkeerd.
11 jaar
je moet de spanning meten op de accu op de - en op de+ pool dan moet je 14,2 volt meten zoja dan laad hij bij, stroom verlies meet je met een amp meter tussen de losgenomen- pool en de accuklem de ze mag max 0,02 amp zijn
Jan ik meet 13,2V op de accu als de motor draait. Ik weet dat het 14,2V moet zijn. Heel raar voor een gereviseerde Bosch dynamo, welke er in september of oktober ingezet is door mij. Misschien toch de spanning regelaar die in de dynamo zit die niet goed werkt. Of zie ik dat verkeerd.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar