Allen,
Ik heb een Volvo S60 2.4 D5 uit 2002 en de auto heeft een probleem.
Tijdens het rijden heb ik een afwijking naar rechts.
De auto is gebalanceerd, uitgelijnd, nieuwe motorsteunen, nieuwe draagarmen en nieuwe fusee kogel links.
Het stuur staat licht naar links, dus niet recht, en dat vind ik al vreemd. Maar met uitlijnen zijn de waardes echt goed en kunnen ze het niet beter krijgen.
Daarnaast voel ik (vooral bij lage toeren) als ik bijvoorbeeld 80 rij in z'n 5 en dan gas geef, dat ze auto hééééél erg gaat trillen en rare geluiden maakt voorin.
Het voelt alsof er elke keer zowat je wielen eronder uit vallen.
Als ik op de snelweg rijd en het stuur loslaat en gas geef, dan rij ik rechtdoor...maar als ik gas ineens loslaat, schiet ie meteen naar rechts...
Ook als ik zacht rijd, en een scherpe bocht naar links maak (een parkeerplaats in bijvoorbeeld), dan hoor ik rechts mijn wiel aanlopen...links is dat niet het geval.
Er zitten net nieuwe "stootblokjes" op, dus die zouden ook hun werk gewoon moeten doen...
WIE KAN ME HELPEN???
Groet,
Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nou Jeroen, Heel wat informatie. Alle problemen kunnen een gezamelijke oorzaak hebben. Toch pak ik ze stuk voor stuk.
Afwijking naar rechts?? als dat betekent dat de auto naar rechts trekt?? De uitlijning is niet correct. kan komen door
Bandenspanning links en rechts gelijk? ET waarde velgen gelijk?? (staat op de velg) zelfde banden en maat L en R
Krom?? fusee, fuseekogel,draagarm,Mc.pherson. Diverse delen van de multylink (achter)
Zwaar punt? in middenstand stuurhuis of de bediening ervan. Defect?? Mc phersonlager voor L of R boven
Zwaar lopend wiel?? door: remmen, wiellager, aandrijfas.
Het stuur staat naar links. Dit moet recht te zetten zijn. Soms is het stuur aan de onderkant zwaarder zodat het graag recht wil zakken.
Het trillen wijst op speling of iets wat los zit voorin ergens. Maar hoeft niet met het sturen te maken hebben.
B.V. Aandrijfassen, Stabilisatorstang,Subframe, Remmen, fusee, fuseekogel,draagarm,Mc.pherson. stuurkogels binnen of buiten, stuurhuis.
Onderdelen onder de motorkap. grille, buper enz.
Rechtuitrijden is in tegenspraak wat ik begreep uit je eerste zin.(afwijking naar rechts.)
Het aanlopen van het wiel zou niet mogen bij originele wielen en banden.
Waar is er in het recente verleden onder de auto allemaal aan gesleuteld??
Beste Cor,
Bedankt voor je uitleg...het zijn alleen termen die me allemaal niks zeggen haha.
Ik weet in ieder geval dat ik voor de auto 4500 heb betaald en inmiddels ook voor ruim 3000 aan versleuteld heb, dus ik hoop dat dit voorlopig het laatste probleem is.
De auto is verder heerlijk, dus ik hoop dat ik erachter kan komen wat dit probleem is...alleen die onderzoek kosten zijn ook giga hoog...
Maar waar allemaal aan gesleuteld....twee draagarmen, fusee kogel links, nieuwe remmen/schijven, 4 nieuwe banden, 3 keer uitgelijnd en 2 keer gebalanceerd. Verder 2 nieuwe motorsteunen, nieuwe aircopomp, nieuwe multiriem en spanrol....alleen niemand kan verder nog wat vinden...zoooooo frustrerend.
Groet
13 jaar
steeds andere adressen?? iedereen begint dan vooraan. vraag eens specifiek naar de staat van de veerpootlagers,
Begin wel....maar de laatste 4-5 keer bij 1 garage geweest....
13 jaar
Maar geen interesse om de mijne te checken :-)? Of ben je geen 'monteur'?
13 jaar
wat bedoel je?
Nou...of je ook particulier auto's repareerd enzo :-).
13 jaar
Ik heb het meer dan 50 jaar gedaan, maar hou het nu bij het geven van adviezen.
Als je niet ziet zitten om zelf diverse zaken te controleren?? zul je toch naar een specialist moeten gaan..
Deze hebben de ervaring en de apparatuur om alle controles uit te doen, en kunnen zodoende een oplossing bieden.
Als de auto alleen bij gasloslaten naar rechts gaat trekken, dan verandert de stand van het wiel kennelijk en dan moet er toch echt ergens speling aanwezig zijn.
Overigens vraag ik me af of de uitlijning echt goed is. Als alles correct is, dus de afstelling en de delen van de ophanging, dan hoort je stuur gewoon recht te staan.
Al bij een volvo dealer geweest? Overigens zijn veerpootlagers en de aandrijfassen ook verdacht bij een s60.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar