airco wordt niet koud genoeg pomp slaat ook steeds in en dan weer uit ,er zit wel genoeg koudemiddel in int-filter is nieuw .
zie ook dat wanner de pomp inslaat dat de lagedruk wegzakt tot 1.5 bar .iemand suggesties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoe weet je dat er genoeg koudemiddel in zi?
Toch effe leeghalen en opnieuw vullen, of heb je dit al gedaan?
ja leeghalen en opnieuw vullen heb ik al gedaan ,ik dacht namelijk in eerste instantie dat er teweinig in zou zitten.
Verstopping in bijv. filterdroger.
Voel even aan de leidingen of je grote temperatuursverschillen hebt over een kleine lengte.
Er kan niet zomaar gevoeld worden aan de leidingen of er een groot temperatuur verschil inzit..om ook iets maar te ontdekken voor een fatsoenlijke diagnose.
Als de lagedruk weg zakt tot 1,5 bar (mag niet) bevriest de verdamper!! het koudemiddel heeft bij deze druk een verdampingstemperatuur van -4 °C
De mogelijkheden die hiertoe de storing kunnen veroorzaken zijn?
Te weinig koudemiddel, (uitgesloten is opnieuw afgevuld)
Verstopping in het systeem (orifice - accumulator)
Elektronisch (elektronisch regelventiel in de compressor of de sensor op de verdamper)
Meestal is het elektronisch regel ventiel in de compressor defekt als een druk lager dan 2 bar wordt gehaald, dit betekent dan ! einde compressor!!
Om dit te kunnen vast stellen zul je de temperatuur moeten meten aan de uitgaande leiding van de verdamper, deze moet hoger zijn dan de ingaande verdampings temperatuur.
Moest de leiding niet bevriezen dan blijft het regelventiel in de compressor open staan, en krijgt ie dus ook meteen te maken met vloeistof slag!!
Bespaar je de moeite met het zoeken naar een regelventiel? deze zijn wel te demonteren maar niet los verkrijgbaar om te vervangen als onderdeel.
[quote=grootindeboot]airco wordt niet koud genoeg pomp slaat ook steeds in en dan weer uit ,er zit wel genoeg koudemiddel in int-filter is nieuw .
zie ook dat wanner de pomp inslaat dat de lagedruk wegzakt tot 1.5 bar .iemand suggesties?[/quote]
Hoe koud is "niet koud genoeg" ??? en wat doet de temperatuur van de instromende lucht bij verschillende aanjagersnelheden ??
De druk varieert tussen 1,6 en 3,1 bar (+/- 0,2 bar), de compressor schakelt uit boven 3,1 bar en in onder 1,6 bar !!
[quote=Volvo-Specialist][quote=grootindeboot]airco wordt niet koud genoeg pomp slaat ook steeds in en dan weer uit ,er zit wel genoeg koudemiddel in int-filter is nieuw .
zie ook dat wanner de pomp inslaat dat de lagedruk wegzakt tot 1.5 bar .iemand suggesties?[/quote]
Hoe koud is "niet koud genoeg" ??? en wat doet de temperatuur van de instromende lucht bij verschillende aanjagersnelheden ??
De druk varieert tussen 1,6 en 3,1 bar (+/- 0,2 bar), de compressor schakelt uit boven 3,1 bar en in onder 1,6 bar !![/quote]
Dat kan niet wat je vermeld! dat de compressor uitschakelt boven 3,1 bar en in schakelt onder de 1,6.??
Er heerst een verdampingsdruk bij 3,1 bar van 10 °C! , bij 1,6 bar is er een verdampingsdruk van -3°C!
Deze ecc systemen mogen NIET onder een druk van 2 bar komen te liggen, lager dan deze druk bevriest het systeem!! dit is dus ook het geval bij 1,6 bar, en mag het systeem NIET in werking treden, en moet uitschakelen.
De wet van de thermodynamica..
bedankt alvast weer voor al deze info ik ga ermee aan de slag,ik laat even weten hoe het afloopt.
hoe veel speling heeft de koppeling?
sorry,vraag niet goed gelezen.
heb je deze airco al eens uitgelezen, of is het een manuele airco??
[quote=TheoStek][quote=Volvo-Specialist][quote=grootindeboot]airco wordt niet koud genoeg pomp slaat ook steeds in en dan weer uit ,er zit wel genoeg koudemiddel in int-filter is nieuw .
zie ook dat wanner de pomp inslaat dat de lagedruk wegzakt tot 1.5 bar .iemand suggesties?[/quote]
Hoe koud is "niet koud genoeg" ??? en wat doet de temperatuur van de instromende lucht bij verschillende aanjagersnelheden ??
De druk varieert tussen 1,6 en 3,1 bar (+/- 0,2 bar), de compressor schakelt uit boven 3,1 bar en in onder 1,6 bar !![/quote]
Dat kan niet wat je vermeld! dat de compressor uitschakelt boven 3,1 bar en in schakelt onder de 1,6.??
Er heerst een verdampingsdruk bij 3,1 bar van 10 °C! , bij 1,6 bar is er een verdampingsdruk van -3°C!
Deze ecc systemen mogen NIET onder een druk van 2 bar komen te liggen, lager dan deze druk bevriest het systeem!! dit is dus ook het geval bij 1,6 bar, en mag het systeem NIET in werking treden, en moet uitschakelen.
De wet van de thermodynamica..[/quote]
Die in- en uitschakel-drukken zijn normaal bij bijna alle Volvo's, aircopomp inschakelen bij 3,1 bar (+/- 0.15 bar) en uitschakelen bij 1,6 bar (+/-0,1 bar) !!
Oké nu is het wel GOED omschreven!
[quote=Volvo-Specialist]Die in- en uitschakel-drukken zijn normaal bij bijna alle Volvo's, aircopomp inschakelen bij 3,1 bar (+/- 0.15 bar) en uitschakelen bij 1,6 bar (+/-0,1 bar) !![/quote]
[quote=Volvo-Specialist]De druk varieert tussen 1,6 en 3,1 bar (+/- 0,2 bar), de compressor schakelt uit boven 3,1 bar en in onder 1,6 bar !![/quote]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar