Volvo V40: Blower v40

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 T

Kachelblower blaast niet hard.
Als we de knop van de snelheid bedienen gaat
de blower wel harder/zachter lopen, echter de lucht
die uit de roosters komt lijkt wel op windstil. De minste
circulatie is de defrosterstand, deze laat bijna geen lucht door.
Interieurfilter is reeds vervangen. Recirculatieklep funtiomeerd goed.
Iemand bekend met dit probleem, of heeft er misschien iemand een tekening?

Mvrgr, Pascal

Pascal Limpens

Geplaatst door Pascal Limpens (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

Geeft de kachelmotor geen raar bijgeluid ????, heb het bij een ander type wel eens meegemaakt dat de waaier los zat op de as van de motor.

Groeten Marcel

Pascal Limpens (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=hellbat]Geeft de kachelmotor geen raar bijgeluid ????, heb het bij een ander type wel eens meegemaakt dat de waaier los zat op de as van de motor.

Groeten Marcel[/quote]
Hallo Marcel,

Bedankt voor de reactie.
Motor maakt geen bijgeluid en ik voel ook geen trilling
op het dashbord.
Met dit extreme weer is een goede verwarming wel noodzakkelijk hahaha.

Grtz, Pascal

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Wellicht dat de luchtkanalen aan de onderzijde tegen het dashbord hebben losgelaten. Deze zijn gelijmd. Even de zoekfunctie gebruiken, er is al meer over geschreven op deze site.

Gr.

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Pascal Limpens]Met dit extreme weer is een goede verwarming wel noodzakkelijk hahaha.

Grtz, Pascal[/quote]
Ik weet het, heb hier nu een scenic staan met een verstopte kachelradiator, man krijgt zijn ramen amper ontdooit. Dalijk aan beginnen.

Groeten Marcel

Pascal Limpens (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Petje57]Wellicht dat de luchtkanalen aan de onderzijde tegen het dashbord hebben losgelaten. Deze zijn gelijmd. Even de zoekfunctie gebruiken, er is al meer over geschreven op deze site.

Gr.[/quote]
Hallo Petje,

Zoekfunctie gebruikt maar zonder resultaat (zal wel aan mij liggen).
Kan ik zo bij de luchtkanalen of moet het halve of hele dashbord eruit?

Grtz, Pascal

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Even creatief zoeken.........

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Highway (145) PRO, 15 jaar geleden

De Oplossing van Petje is alleen voor de Fase 2 S/V 40. Je auto is uit 2000 en is dat al een fase 2?
Fase 2 is te herkennen aan de grote side markers.

Pascal Limpens (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=toezicht]De Oplossing van Petje is alleen voor de Fase 2 S/V 40. Je auto is uit 2000 en is dat al een fase 2?
Fase 2 is te herkennen aan de grote side markers.[/quote]
Nee, ik heb nog een fase 1.
Bedankt voor de reactie.

Grtz,

rensk001 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ook fase 1 kent dit probleem.

Pascal Limpens (0) PRO, 15 jaar geleden

Sorry voor de late reactie,

Ga volgende week de kachelmotor demonteren.
Volgens mij zit daar het probleem.
Gelukkig is het niet meer zo koud.
Bedankt voor de reactie's, hou jullie op de hoogte.

Grtz, Pascal

gilbertb (0), 15 jaar geleden

Hallo, ik heb exact het zelfd probleem gehad ook met de vooruit ontwaseming, idd de lijmlaag laat los van het bovenste gedeelte dachsbord daardoor komt de lucht overal behalve waar het moet zijn, oplossing is,

Het hele dachboard demonteren [een hels karwei] daarna met een kidspuit met een halve meter slang de lijmlaag vanaf de binnenkant dicht kitten je moet ook de blaasmonden aan de zijkanten eraf halen anders kun je er niet bij,[van de buitenkant kun je er sowieso al niet bij]. je moet ook het schuimrubber vernieuwen wat tussen de stappenmotor en de reglekleppen zit[ dit kan mooi met compriband] je moet hiervoor een goede sneldrogende kit gebruiken. daarna alles weer monteren, haal wel voor de tijd de accupool los, dit omdat de de airbags stekkers eraf moet hebben
en de airbag van het stuur moet er helemaal uit, sluit de accupolen niet eerder weer aan dan als de stekkers vaqn de airbags er allemaal weer aanzitten dit voorkomt storingsmeldingen en moet je hem weer uitlaten lezen als je meer info of foto`s wilt stuur ik ze wel over de mail. dit alles duurt ongeveer 6 tot 7 uur. bij mij blaast hij weer als vanouds.
suc6 ermee.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.