close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 440: Auto blijft nog even nalopen terwijl de sleutel al uit contact i

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.7

Als ik de sleutel uit het slot haal blijft de auto nog even schokkend nalopen. Hij doet het niet elke keer. De ene keer wel , de andere keer niet.. Voor de rest loopt hij prima en nergens problemen mee.
De bougies..verdelerkap en roter zijn vervangen maar heeft helaas niet geholpen.
Ik kwam wel erachter dat ik bijna een jaar de verkeerde benzine tankt en weet dus niet of dit hiermee te maken kan hebben.
wie weet voor mij de oplossing ??
Alvast bedankt

Geplaatst door

nancy8043 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zitten er wel de JUISTE bougie's in?
Dat lijkt op nadieselen en wordt veroorzaakt door een bougie die te heet is en dat kan gebeuren als er de verkeerde warmtegraad in zit.

Hendrik4290 0
badge

17 jaar

graag wat meer informatie over het type motor

novita 0
badge

17 jaar

Carburateur of injectie ??

de bougies lijken het mij niet...dan moeten er 2 keer de verkeerde in gezeten hebben.
hij heeft het nooit gedaan en begon er opeens mee. en ik neem aan dat een autogarage me niet de verkeerde bougies verkoopt. en met de nieuwe doet hij het nog steeds.

en de motor is een carburateur

en weet iemand trouwens ook hoe het volgende kan : bij het vervangen van de verdelerkap en de roter zaten deze twee helemaal onder de olie ???? de verdelerkap was van binnenin pikzwart .nog nooit zoiets gezien ...

nancy8043 0

17 jaar

Bij deze motoren met carburateur is een bekent euvel het krom trekken van de carburateurvoet,waardoor dan valse lucht word aangezogen. Hierdoor word het mengsel te arm en dat heeft nadieselen tot gevolg.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Inderdaad,carburateur trekt krom,spruitstuk pakking lekt ook vaak.
beiden moeten gevlakt worden.

novita 0
badge

17 jaar

Ja komt bij deze carburateur versie vaker voor, het volgende probleem zal zijn bij lange ritten (dus als de motor echt goed warm is) vermogensverlies tot stilvallen aan toe.
Informeer bij een dealer wat het gaat kosten, of zoek een handige buurman, het is goed zelf te doen.

Colani63 0

17 jaar

En die verdelerkap die helemaal onder de olie zit komt door een lekkende nokkenaskeerring. Ook een bekend probleem van deze motoren. Vervang je die niet, dan kun je elke twee maanden een nieuwe verdeelkap steken omdat het koolstiftje opzwelt, vast gaat zitten en wegbrandt.

Succes,
Paul

Paulus8636 0
badge

17 jaar

Is het vervangen van de nokkenaskeerring ook veel werk, of kan dit beter door de garage uitgevoerd worden?

nancy8043 0

17 jaar

Hoe groot is die lekkage? Als er veel olie op je riem komt gaat ie op korte termijn ook stuk.
Als je zelf geen ervaring hebt met sleutelen zou ik er echt niet aan beginnen, je distributie moet namelijk ook los en eventueel vervangen worden.
Gezien de leeftijd van de auto heb je met die carburateur en distributie, en vast nog wel wat meer achterstallig onderhoud een investering die groter is dan de waarde van de auto.
Als je het zelf zou doen ben voor een paar centen klaar.
Dus ik zou gewoon die carburateurvoet in orde maken en lekker blijven rijden en ondertussen uitkijken naar een andere auto.

Colani63 0

17 jaar

hij begint nu dus ook slecht te lopen.
onder het rijden begint hij te stotteren en hij is al een keer onder het rijden weggevallen.
zal nu dus maar naar de garage gaan en eens naar de carburateur laten kijken.

voor de rest is er geen achterstallig onderhoud aan. er wordt altijd op tijd alles vervangen. distibutieriem is ook pas vervangen. is net gekeurd. verbruikt geen olie. heeft altijd goed gelopen tot nu.

hoop alleen dat het niet al te duur wordt want ik weet niet of ik het dan nog wel moet laten maken , maar aangezien we pas alles vernieuwd hebben vind ik het ook zonde om hem dan weg te doen , want je weet tenslotte niet welke mankementen de volgende heeft en bij deze weet ik dan dat alles gemaakt is.

alvast bedankt voor jullie reactie's.

nancy8043 0

17 jaar

Moet je wel ff goed lezen wat ik schreef Nancy, die olielekkage van je nokkenas sloopt op de duur je riem, en dan ben je dus klaar met rijden, de reparatie is dan al snel 1000 euro of meer.
Is vreemd dat de garage dat met de distributie vervangen niet heeft opgemerkt.
Maar als de auto voor de rest goed onderhouden is en geen mankementen heeft is het wel de moeite om hem te repareren.

Colani63 0

17 jaar

verdeelkap zijde is geen riem te vinden hoor,alleen jammer voor de verdeelkap

novita 0
badge

17 jaar

Zou ook nog kunnen zijn, maar die kant gaat haast nooit lekken, wel een stuk minder werk om te repareren.

Colani63 0

17 jaar

De keerring aan de ontstekingkant lekt regelmatig, die aan de distributiekant maar zelden.

woensdag gaat de auto naar de garage en dan laat ik me verassen.

voor die dag kijk ik nog even de verdelerkap na of er inmiddels weer olie inzit.
als dat het geval is dan moet de nokkenaskeerring ook maar vervangen worden.
en ik vond het al vreemd dat de ditributieriem hier mee te maken had omdat die aan de andere kant van
van de verdelerkap zit. en voor de rest is ook nergens olie te vinden.

ik laat nog weten wat de hoe het in de garage is afgelopen.

nogmaals dank voor jullie reactie

nancy8043 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.