auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 440: wie kan me helpen heb een probleem met me temperature van me vo

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

hallo

een helle goede avond....

ik zet hier ff iets op voor me schoon pa

die heeft het volgende als probleem

als hij rijd of tijdje stil staat gaat zijn temperature nog al snel om hoog

nu heeft die er een new waterpomp in gezet en een new radiateur maare het probleem is nog steeds niet op gelost

en ook nog een new thermostaat er in gedaan..

hoop dat iemand ff snel kan antwoorden want hij kan echt niet zonder auto...

Geplaatst door

astrafreak (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het probleem zit in het dashboard klok. er is een klein onderdeeltje defect achter op de klok. Ik weet niet wat het kost en ik dacht dat het spanningsregelaar heet. Ik heb het nooit vervangen maar ken het probleem wel.
Komt vaker voor bij 440.

volvoxc90 0
badge

17 jaar

en weet u dat 100% zeker dan..

of kan het ook iets anders zijn ze zijn nu ff bij de auto aan het kijken

astrafreak 0

17 jaar

Dat onderdeel heet de spanningstabilisator. Wat ook nog kan is de massa kabel die aan de cilinderkop vast zit ooit heb ik het meegemaakt dat die verbinding slecht was en daardoor de tempmeter veel te hoog stond.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

hij loopt trouwens heel langzaam op en na 10 min is die aan de top...

hij circuleert ook niet...

astrafreak 0

17 jaar

plaatje achter temp en benzinemeter(duur)spannings stabilisator,massa motor,massa dashboard(langs koppelings pendaal omhoog kijken(stekker met 4 draden,boutje vast zetten)temp zender.

novita 0
badge

17 jaar

hij is nu wat je net zei novita aan het kijken als dat niet zou lukken wat zou het meschien kunnen zijn dan.....

en heb je nog tips waar die zo al op moet letten als die daar nu aan het kijken is kan ik het hem ff door geven ..

astrafreak 0

17 jaar

als de motor op temperatuur is,heeft de sensor een weerstand tussen de 80 en 100omh,heeft de sensor dat,dan is deze goed.
is het nog een motor met carburator?
die heeft namelijk 2 aansluitingen.
de spanning stabilisator denk ik eigenlijk niet,want dan is de benzine meter ook niet goed.
daarna de klok uitbouwen,en benz/temp meter demonteren,vergelijk van deze 2 de weerstanden,die zijn namelijk gelijk.
als dat allemaal goed is,dan blijft over het electronische plaatje achter de meter.

novita 0
badge

17 jaar

hi
we hebben nu ff thermostaat er uit gehaalt en profiesional er weer op gezet zo dat die open blijft staan nu loopt alles goed en

het temperatuur loopt nu ook niet op maare dit is ff een tijdelijke oplosling dit kan toch geen kwaad he ?

astrafreak 0

17 jaar

Bijna alle temperatuurAANWIJZINGS problemen bij een 440/460 worden veroorzaakt door de massakabel tussen accu - binnenscherm - chassisbalk - versnellingsbak.

Deze compleet demonteren en reinigen en ook ALLE punten reinigen (blank maken) waar de massakabel vastgeschroefd zit (binnenscherm - chassisbalk - versnellingsbak), alle twee de M6 boutjes EN ringen vernieuwen en alles weer vastzetten.

Maar als er geen circulatie is.........nieuwe thermostaat GOED monteren en de motor goed ontluchten !!

alles werkt weer en hij heeft nergens meer last van thx voor alle antwoorden

astrafreak 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.