close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70 : automaat lekt. Keerring 2x vervangen maar gaat steeds stuk.

Brandstof: Benzine, Motorcode: t5 2.3

Mijn automaat lekt.
keerring was lek nadat we een nieuw blok erin hebben gehangen.
Alles op de juiste (omgekeerde) methode gedaan. LEK!
Gisteren weer de bak eraf en ja hoor...keerring stuk.
Dit komt door een bus of ring op de koppelomvormer-as met een soort slotje als een puzzelstukje ben ik van mening. Ik heb deze zo dicht mogelijk op de koppelomvormer gezet tegen het cakeblik zeg maar, op de as geschoven. Deze heeft lopen vreten in de keerring.
Hier heb ik even goed over nadenken en meten en doen en keerring vervangen en de boel weer in elkaar gezet.
Hij was gelijk weer lek dat ik de auto startte. Hij moet dus niet tegen het cakeblik aangeschoven worden.

Waar dan wel??? of kan ik hem eruit halen.

Ik heb er later nog over nagedacht of dat ie niet op die spleet moet om uitzetten te voorkomen maar dan denk ik weer dat een Americaan met 700pk heeft dat ook niet en deze heeft maar 240 pk!

In de tekening zie je bij de pijl wat ik bedoel. Waar moet die ring???

[url=http://img150.imageshack.us/i/koppelomvo...][img]http://img150.imageshack.us/img150/5792/...[/img][/url]

Geplaatst door

Integrale (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je keering zit bij de pijl?

volvoxc90 0
badge

15 jaar

je kan bij de dealer een tekening opvragen van hoe het precies zit , want durf het uit het hoofd zo niet te zeggen.

Herman BMW 0
badge

15 jaar

Ik neem aan dat je eerst de koppelomvormer op de bak zet en dan pas de bak achter de motor monteert.Je bedoelt de keerring die achter de koppelomvormer zit? (van de oliepomp)op de tekening no 44. Zie mail.

rensk001 0
badge

15 jaar

Bedankt voor de tekening.

De Keerring zweeft los op de tekening.
Bij de pijl zit een soort borging/ring.
Ik heb zo goed mogelijk een tekening gemaakt

[url=http://img150.imageshack.us/i/kopp2.png/][img]http://img150.imageshack.us/img150/8630/...[/img][/url]

Ik zie nu dat je de tekst niet kan lezen.

Van links naar rechts:
-Koppelomvormer
-Een of andere (borg)ring lijkt wel messing ofzo en heeft een sluiting erop...hier gaat het om. Waar moet deze op de koppelomvormer. Tegen het cakeblik zal ik maar zeggen of dichter bij die splain?
-deze kant valt in de bak.

Integrale 0

15 jaar

Ik heb nog een andere tekening maar ook daarop kun je die ring niet zien.

rensk001 0
badge

15 jaar

Die ring heeft een sluitingkje lijkt het. Deze vreet elke keer me keerring kapot welke in de bak zit.

Integrale 0

15 jaar

Ik heb nog even bij andere type's gekeken, maar ik kan nergens zo'n ring vinden. Ook bij reparatie staat niets vermeld over deze ring. Misschien dat een revisie bedrijf je verder kan helpen bv autrans.

rensk001 0
badge

15 jaar

Ik heb die ring ook nog nooit op een koppelomvormer zien zitten, is het geen glij-lager dat IN de automaat hoort te zitten ACHTER de keerring !!
Hij hoort in ieder geval NIET TUSSEN de keerring en de koppelomvormer te zitten !!

Ben nog even naar een specialist geweest.
Hij zij dat het een bus van de oliepomp is. Deze hoort aan de andere kant van de bak, dus aan de andere kant van de keerring.
Omdat deze dus versleten is zit er ijzer vijzel in de ventielen.
In het gunstigste geval lopen de kosten van revisie op tot €1750 en als de ventielen dan ook nog defect zijn komt er nog €800 bij.
Nu ga ik maar op zoek naar een andere bak.

Integrale 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.