Hallo,
Een waarschuwingslampje blijft branden, het mlampje uiterst rechts naast 'serv' met een motorblok op. Nu vindt ik dat teken niet in mijn boekje(boekje van 1998/wagen van laatst 1999), in het boekje staat dus een electronika(?)-teken met uitleg : 'fout in motorelectronika.
Wat is het nu eigenlijk ? En kan ik hiermee blijven rijden in het weekend (± 600km) ??
Ik voel tijdens het rijden niks abnormaals.....
Reeds bedankt,
Fleitjes.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het motorstoringslampje brand dus kan je er mee doorrijden? dat is je eigen verantwoording wij kunnen vanaf hier niet zien wat het voor motorstoring is zaterdagochtend zijn veel garages wel open zal hem wel even laten uitlezen voor de zekerheid en dan kun je kijken wat verantwoord is
gr.marco
Een buurman heeft een S80 en in dat boekje staat dat teken wel (ik zei 'motorblok'-teken maar is dat zo ? in alle geval niet zo'n 'campingtent' gelijk in mijn boekje ...) en daarbij staat : storing in het uitlaatsysteem van de auto.
Dus voor vandaag en morgen, rijden maar...denk ik zo !
15 jaar
En maandag de kat kapot!!!
als je er zo over denkt snap ik niet waarom je de vraag steld
[url=http://img38.imageshack.us/i/waarschuwin...][img]http://img38.imageshack.us/img38/7800/wa...[/img][/url]
Het weekend probleemloos (?) doorgekomen.
heb wat opzoekingswerk gedaan en er was een zekering(15A) kapot, verwisseld en weer kapot.
Als ik dat stekkertje uittrok (foto) bleef de zekering intakt en het lampje bleef branden. De stekker was een beetje vettig dus zuiver geblazen maar hetzelfde.
De stekker zit dus op de luchtinlaat maar waar dat kabeltje naartoegaat weet ik niet, ik voel wel een harde, geribde leiding waar dat in verdwijnt. Als ik de weerstand meet op de kabel(uitgetrokken)) met de multimeter op 20k meet ik 1,23, met draaiende motor : -1....
Ik hoop dat er bij iemand een lampje gaat branden...;)) en me wat slimmer maakt.
Groetjes en bedankt voor de reactie's,
Mat.
@ Poppekast ; het 'rijden maar' was een (onverantwoorde?) gok.
@... ik wist niet dat een diesel een cat had.
15 jaar
Was die stekker los?
sorry Moderator, was aan't 'bewerken'. Nee de stekker was niet los.
[url=http://img395.imageshack.us/i/detail.gif...][img]http://img395.imageshack.us/img395/2390/...[/img][/url]
15 jaar
Meet de weerstand van die klep eens. de klep is voor het vacuumregeling EGR/motorsteunen
Ga ik doen , was juist aan't denken dat als er geen kortsluiting is wanneer uitgetrokken moet het aan die 'klep' liggen.
15 jaar
Gemeten : nul Ohm... 'k zal die klep dus moeten vervangen ? Of is daar wat 'aan te doen ' ? Is die geintegreerd in die buis/darm of is die demonteerbaar ? En wat problemen kan ik krijgen als ik, voorlopig, met afgekoppelde klep rij ?
Wat een vragen allemaal hé....
15 jaar
0 Ohm is wel heel erg weining. Misschien is de klep niet op weerstad door te meten. Hoeveel spanning krijg je op de stekker met draaiende motor?
Ik denk dat de auto niet trekt.
Als je met afgekoppelde stekker rijd dan zal de auto niet echt trekken omdat de turbo regeling er ook op zit.
Spanning op die losgekoppelde stekker met draaiende motor : 14 V
Hoe werkt zo'n klep eigenlijk ? met spoel en magneet kern(gelijk een elektrische kraantje) ??
15 jaar
Jep klopt, 14 volt is ook niet gek zal de accuspanning wel zijn op dat moment.
Heb vandaag zo'n 120km gedaan (met ontkoppelde klep), wagen rijdt zoals altijd als een zonnetje, van een, eventuele, turbo-ontregeling is niets te merken.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar