👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een Volvo 240 (station) met een LPG installatie. Ik rijd zelden op benzine. Enkele maanden geleden begaf de brandstofpomp het en is vervangen door een nieuwe. Vanaf dat moment verbruikt de auto benzine als ik op LPG rijd. De benzine meter zakt op lange ritten langzaam terug en om de paar weken moet ik opnieuw tanken. Vroeger tankte ik hooguit een paar keer per jaar.
Het gekke is dat er geen lek is te vinden, de wagen ruikt ook niet naar benzine.
Onlangs is de cilinderkop gereviseerd, omdat de motor steeds slechter ging lopen (na 350.000 km). Ik had gehoopt dat hiermee ook het benzineprobleem zou zijn opgelost. De wagen blijft echter benzine verbruiken als ik op gas rijdt. De garage die de reparaties heeft uitgevoerd kan geen probleem vinden. Hoe kan dit??? De motor loopt na de koprevisie trouwens lang niet zo lekker meer als voor de problemen begonnen. Misschien heeft dat er ook iets mee te maken. Wie weet een oplossing of heeft enig idee, want zo is rijden op gas niet leuk meer!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
injectie?
Het probleem is zeer waarschijnlijk de benzinedrukregelaar op de brandstofrail, deze lekt door naar het vacuumslangetje dat naar het inlaatspruitstuk loopt (hij krijgt dus gas en benzine en daar zie je niets van).
Dit kun je controleren door het vacuumslangetje via de drukregelaar af te trekken, er mag geen benzine uit komen,STERKER NOG het pijpje of het slangetje mag zelfs niet naar benzine RUIKEN !!!
Indien het pijpje van de drukregelaar naar benzine ruikt of vochtig is moet de regelaar vernieuwd worden, dan word ook het starten en het stationair lopen beter.
Ja, het is een injectiemotor
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar