betreft een 240 b230f,benzine. verdeler, kap, bougies, kabels, module, stappenmotor,al vervangen,luchtmassameter doorgemeten,is goed. alleen bdp, tempsensor nog niet vervangen of gemeten.
tevens gasklephuis schoongemaakt. misschien probleem met ecu??
groeten, max.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ecu kan probleem geven ,vanaf 5graden boven nul(roze stikker op ecu brandstof.
spuit nog dubbel brandstof in nadat de motor loopt,+-0,5minuut
Heb je al gekeken of de drukregelaar op de brandstofgallerij niet doorlekt naar het vacuumslangetje (=inlaatspruitstuk) en dus slecht starten en slecht stationair lopen (vooral koud).
Luchtmassameters zijn ook een zwak punt bij een V240, en bij uitvoeringen met airco wil de stuurbekrachtigingspomp er ook wel een tegen tikken.
Die zijn het best te controleren door een voltmeter op de signaaldraad van de lambdasonde aan te sluiten en dan de auto eens doortrekken in bijv. de 3e versnelling, de lambdasonde moet dan blijven regelen, als hij bij het doortrekken te arm blijft (0 volt) is de LMM stuk.
probleem is opgelost, luchtmassameter idd kapot. zal goed kunnen komen door die stb.leiding die er tegenaan tikt ja.. BEDANKT!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar