bij warm starten loopt mijn v40 1.8 benzine en g3 vialli lpi ineens op 3 of 2 poten
als ik wacht tot ie koud is start ie probleemloos en rijd ie prima
wat kan dit zijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijlijk is de koelvloeistof temperatuursensor defect of slecht contact.
Meet op de stekker de weerstand van de sensor; bij 20 graden moet hij 2800 Ohm zijn en bij 80 graden 300 Ohm.
helaas heb ik hiervoor niet de apperatuur
mag ik vragen hoe je je antwoord baseert aangezien ik in mijn logica niet op iets met mijn koeling kom
de auto start bij het warms starten dus op 2 3 poten maar stinkt ook nogal extra naar brandstof hetgeen wss dus niet verbrand word in die 1/2 cilinders die niet meelopen?
12 jaar
waarschijnlijk een bobine defect aan het gaan. Als hij slecht loopt moet je gaan kijken welke. Trek een van de bougiekabels los en kijk hoe de motor reageerd afslaan is de verkeerde blijven lopen is de defecte bobine.
Ik baseer mijn idee op de temperatuur sensor, omdat deze mede het brandstofmengsel bepaald.
Wanneer de sensor "denkt" dat de motor koud is, zal er een rijker mengsel ingespoten worden.
Vandaar dat het ook stinkt naar extra brandstof...
meten kan met een simpele universeel meter, op de stand Ohm
heb de bougies bougies kabels en bobines vervangen (kwam een mazzeltje tegen op de sloop vrijwel nieuwe set)
t probleem lijkt tot dusverre verholpen
mijn dank is groot voor jullie advies
ps vol vertrouwen ben ik nog niet maar zal jullie op de hoogte houden
12 jaar
nieuwe bobines en bougies + kabels waren de oplossing
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar