Beste mensen,
Afgelopen zomer is mijn distributieriem geknapt. Nadat er een aantal kleppen zijn vervangen blijft mijn auto koelvloeistof verliezen. In eerste instantie hebben we dit niet in de gaten gehad en is de motor te warm geworden. Af en toe verliest de motor iets power om vervolgens het weer goed te doen.
Zit er nu een scheur in mijn cilinderkop of is er een ander probleem?
Met vriendelijke groet,
Guus Beking
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bouwjaar is 1999
Als de kop eraf is geweest is ie toen ook afgeperst na het vlakken?
Zo ja, dan was ie blijkbaar niet lek.
Controleren waar de koelvloeistof blijft is een eerste must, geen uitwendige lekkage's?
Hoe ziet de vuldop van de olie eruit, geen wittig schuim?
Heb je witte rook bij het rijden?
Geen verlies van vloeistof via de overloop van de expantietankje?
Als de motor echt te warm is geweest na de tijd is het mogelijk dat de koppakking weer is gescheurd.
Cor
een scheur in de kop is heel goed mogelijk.... om daar achter te komen zal nogmaals de kop afgeperst moet worden... dat houd in, kop opnieuw demonteren.
paul,
We kunnen niet achterhalen waar de koelvloeistof blijft, maar eerst was de vloer van de auto aan de bestuurderskant wel zeiknat. Maar die is en blijft nu droog.
17 jaar
[quote=guusbeking]We kunnen niet achterhalen waar de koelvloeistof blijft, maar eerst was de vloer van de auto aan de bestuurderskant wel zeiknat. Maar die is en blijft nu droog.[/quote]
dan blijft de kop over..........
paul,
is de kop goed gemonteerd met nieuwe bouten?
Zijn de oude bouten misschien gebruikt?
Zoja,dan is het risico dat de kop niet goed vast zit aanwezig.
Lekt de waterpomp niet,dat is moeilijk zien zonder het deksel te demonteren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar