Volvo V40: Distributieriem kapot

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 turbo

Beste kenners,

heb mn V40 2.0Turbo uitgeleend zodat een vriend van me naar Duitsland kon gaan, en op de terug weg is net over de grens met 120 km/u in NL de distributieriem geknapt!!!
volgens ANWB zijn tandwielen en kleppen kapot! verder weet ik nog niet het fijne ervan omdat ik hem pas over 4 dgn terug krijg van het sleep bedrijf!
ANWB schatte de reparatie kosten op 2000,- euro! en zit nu dus met een paar vragen over wat ik met dit drama aan moet....
- is dat bedrag realistisch of moet ik het ook voor de helft of minder kunnen doen?
- kan ik na eventuele reparaties vervolg problemen verwachten?
- is de schade groter als je 120 rijd dan als je 50 rijd (moet ik mijn vriend deels aansprakelijk stellen.....)
- moet deze motor gerepareerd worden of moet ik een nieuwe/2dehandse er inzetten?
- wat kost het gemiddeld voor een 1998 v40 2.0 turbo en waar vind ik die het beste....?

ik heb de auto 10mnd geleden gekocht voor 3000,- euro en was er erg blij mee! was altijd dealer onderhouden en had een sticker op de motor dat hij met 120.000 vervangen was en staat nu op 230.000 en kan me zelf wel voor me kop slaan dat ik er niet aan gedacht heb om de riem te vervangen! maar heb er net voor 750,- euro nieuwe schokbrekers op gezet en zit nu erg te twijvelen wat ik het beste kan doen...... hangt dus van kostenplaatje af, in combinatie met of ik wel klaar ben na de eerste rekening of dat ik me blauw betaal aan gerelateerde problemen en andere kwaaltjes....
wat raden julie mij aan.....?
alvast bedankt voor jullie tijd
mvg
Danny

danny-dis

Geplaatst door danny-dis (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

2000,- euro Kan, ligt aan de schade


schade is toerental afhankelijk, nou ja toerental, alle kleppen zijn krom, bij een lager toerental, staat de motor eerder stil dan ff in het rode gebied van 6000 RPM

chris033 (0), 14 jaar geleden

beste danny,als ik in jouw schoenen stond deed ik afscheid nemen van je motorblok,kijk de kleppen zijn krom,maar waarschijnlijk zijn ook alle klepgeleiders gescheurd.en wat te denken van de drijfstangen en de drijfstanglagers,tevens de krukas en de lagers hiervan.stel je voor dat je de motor repareerd voor 2000 euro en er komen nog meer kosten aan!!dus op zoek naar een ander blok bij een volvosloperij lijkt mij de voordeligste manier.in ieder geval succes[quote=danny-dis]Beste kenners,

heb mn V40 2.0Turbo uitgeleend zodat een vriend van me naar Duitsland kon gaan, en op de terug weg is net over de grens met 120 km/u in NL de distributieriem geknapt!!!
volgens ANWB zijn tandwielen en kleppen kapot! verder weet ik nog niet het fijne ervan omdat ik hem pas over 4 dgn terug krijg van het sleep bedrijf!
ANWB schatte de reparatie kosten op 2000,- euro! en zit nu dus met een paar vragen over wat ik met dit drama aan moet....
- is dat bedrag realistisch of moet ik het ook voor de helft of minder kunnen doen?
- kan ik na eventuele reparaties vervolg problemen verwachten?
- is de schade groter als je 120 rijd dan als je 50 rijd (moet ik mijn vriend deels aansprakelijk stellen.....)
- moet deze motor gerepareerd worden of moet ik een nieuwe/2dehandse er inzetten?
- wat kost het gemiddeld voor een 1998 v40 2.0 turbo en waar vind ik die het beste....?

ik heb de auto 10mnd geleden gekocht voor 3000,- euro en was er erg blij mee! was altijd dealer onderhouden en had een sticker op de motor dat hij met 120.000 vervangen was en staat nu op 230.000 en kan me zelf wel voor me kop slaan dat ik er niet aan gedacht heb om de riem te vervangen! maar heb er net voor 750,- euro nieuwe schokbrekers op gezet en zit nu erg te twijvelen wat ik het beste kan doen...... hangt dus van kostenplaatje af, in combinatie met of ik wel klaar ben na de eerste rekening of dat ik me blauw betaal aan gerelateerde problemen en andere kwaaltjes....
wat raden julie mij aan.....?
alvast bedankt voor jullie tijd
mvg
Danny[/quote]

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

daar ga ik ook voor ander motortje erin is veel goedkoper dan reparatie,en je vriend aansprakelijk stellen vraag je ,da's moeilijk het is tenslotte achterstallig onderhoud anders was dit bij jou gebeurd.

danny-dis (0), 14 jaar geleden

mensen bebankt voor de reacties tot nu toe!
denk zelf ook dat het blok vervangen het beste idee is,
maar nog een paar vragen daar over:
- moet het blok specefiek een v40 2.0 turbo zijn uit 1998 of zijn er een aantal universeel?
- is er nog iets waar je op moet letten bij het kopen van een 2dehands blok?
heb zelf "Boy Geenacker Volvo" gevonden via deze site maar hoe meer hoe beter denk ik maar.

zou te gek zijn als ik op 1 of het liefst op al deze vragen een antwoord zou kunnen krijgen!!!
alvast bedankt weer,
MVG
Danny



Regelmatig wordt er op de site een vraag gesteld met betrekking tot prijsindicaties voor reparaties en/of vervangingen aan auto's.
Aangezien deze site is opgezet om TECHNISCHE (!) vragen te stellen en zo mogelijk ook op te lossen en niet als een begrotingssite, kunnen die topics worden gesloten en/of verwijderd.
Er zijn voldoende andere mogelijkheden waar geïnformeerd kan worden wat bepaalde werkzaamheden en/of onderdelen kosten.

chris033 (0), 14 jaar geleden

auto rima in druten,is een volvo sloperij.er is ook nog verkerk.is volgens mij ook een sloperij.veel suc6 met sleutelen.[quote=danny-dis]mensen bebankt voor de reacties tot nu toe!
denk zelf ook dat het blok vervangen het beste idee is,
maar nog een paar vragen daar over:
- moet het blok specefiek een v40 2.0 turbo zijn uit 1998 of zijn er een aantal universeel?
- is er nog iets waar je op moet letten bij het kopen van een 2dehands blok?
heb zelf "Boy Geenacker Volvo" gevonden via deze site maar hoe meer hoe beter denk ik maar.

zou te gek zijn als ik op 1 of het liefst op al deze vragen een antwoord zou kunnen krijgen!!!
alvast bedankt weer,
MVG
Danny



Regelmatig wordt er op de site een vraag gesteld met betrekking tot prijsindicaties voor reparaties en/of vervangingen aan auto's.
Aangezien deze site is opgezet om TECHNISCHE (!) vragen te stellen en zo mogelijk ook op te lossen en niet als een begrotingssite, kunnen die topics worden gesloten en/of verwijderd.
Er zijn voldoende andere mogelijkheden waar geïnformeerd kan worden wat bepaalde werkzaamheden en/of onderdelen kosten.[/quote]

chris033 (0), 14 jaar geleden

bij elferink in enter liggen vlgs hun website 14 motoren voor de s/v40.succes

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

is de schade groter als je 120 rijd dan als je 50 rijd (moet ik mijn vriend deels aansprakelijk stellen.....)


je kan hem niet aansprakelijk stellen en als hij 50 had gereden dan had de auto nu geen kont meer gehad. gr john

sjaak10918 (0) PRO, 14 jaar geleden

ik weet niet of en wat jullie zelf aan het ombouwen doen, maar je vriend zou in ieder geval kunnen helpen.
En het is net wat de vriendschap je (nu en in de toekomst) waard is, wat het blijft natuurlijk achterstallig onderhoud en het had jou ook kunnen gebeuren.

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

precies[quote=sjaak10918]ik weet niet of en wat jullie zelf aan het ombouwen doen, maar je vriend zou in ieder geval kunnen helpen.
En het is net wat de vriendschap je (nu en in de toekomst) waard is, wat het blijft natuurlijk achterstallig onderhoud en het had jou ook kunnen gebeuren.[/quote]

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat een vriendschap ook waard mag zijn, hij is in iedergeval niets verplicht, derhalve ook niet verantwoordelijk.
Betreft dit een echte vriend..., val hem er dan niet mee lastig ;

Gr. paul

danny-dis (0), 14 jaar geleden

beste mensen,
had vor mezelf ook al besloten dat ik mijn vriend niks kan en ga verwijten maar bedankt voor jullie advies op dit vlak!
sta op het punt om wat sloperijen aftebellen voor een ander blok!
kan iemand mij nog adviseren waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een 2de hands blok?
nogmaals dank voor alle hulp
mvg
Danny

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

meteen een nieuwe distributie erop leggen

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

en de koppeling ook vervangen
in ieder geval de krukas keerring vervangen voor je de koppeling monteerd
ook de thermostaat vervangen en de rest goed controleren
je kan als ie er naast staat overal makkelijk bij

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.