auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V40: EGR probleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D4192T3, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 85

Beste,

Sinds een tijdje verbruikte mijn wagen meer brandstof dan gewoonlijk.
De auto reed verder normaal.
Doch dit begon toe te nemen. De auto begon ook in te houden (na een aantal maanden).
Nu heb ik de wagen uitgelezen.
De nokkenassensor gaf een foutmelding (is nu reeds vervangen) en het gloeibougie relais gaf een foutmelding.

Ik heb echter de stekker van de EGR klep verwijderd en de auto rijdt weer (relatief) normaal. (zonder inhouden)
Nu merk ik wel dat er een blazend/sissend geluid is als ik gas geef of optrek.
En het niveau van de koelvloeistof lijkt hoger dan gewoonlijk te liggen.

Wie weet raad?
Ik wil graag terug een betrouwbare auto en durf er zo niet mee te rijden.

Dank bij voorbaat

Met vriendelijke groet

Geplaatst door

GravenTim (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Slangen van turbo naar inlaatspruitstuk gecontroleerd op lekken, scheuren, etc.?
Intercooler (indien gemonteerd) gecontroleerd op lekken?

oldford 0
badge

5 jaar

Dankuwel voor de vlugge reactie!

Ik heb de slangen gecontroleerd en zag dat er idd een slang loszat.
Deze weer vastgemaakt en de auto rijdt weer goed. (zonder blazen of sissen.)

Enkel het koelvloeistofniveau ligt wat boven het maximumniveau.
Ik zal er morgen wat koelvloeistof uithalen met koude motor en dit verder in de gaten houden.

Met vriendelijke groet

GravenTim 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.