Goedenavond,
Na jarenlang een 240 estate ( 1992 ) gereden te hebben, waarbij veel onderhoud goed zelf te doen
is geweest ( filters, olie, remmerij, riempje ) helaas afscheid genomen. Teveel kilometers.
Nu dus een V50D 2004 met 290.000 op de klok. Heb de auto nu een maand en de 20k beurt is aanstaande.
Reg service lampje brandt nog niet.
Alle voorgaande onderhoud was volgens boekje bij de dealer door vorige eigenaar.
Denk vervangen alle filters en olie. Of is er meer ? Airco check ? Softwarematig ?
Kosten ?
De APK verloop pas eind oktober en wil deze wellicht ook samenvoegen met de beurten.
Wil de auto wellicht ook ergens binnen brengen want wil hem door een vakkundig iemand geheel na laten lopen
( waar ? heb geen idee nog, is nieuwe voor me ) en heb enkele eigenaardigheden geconstateerd.
Zal proberen deze te omschrijven.
- Remmengekrijs? zonder het pedaal aan te raken ( tweemaal ), auto aan de kant, uitstappen, kijken/voelen,
niks geks. Schijven hebben wel een behoorlijke braam, dus wellicht vervangen. Opnieuw starten, geluid weg.
- Bij koude motor klinkt een lichte fluit bij acceleratie ergens op de achtergrond, klinkt als riempje, of is het de turbo ?
Als de auto uit de opwarmfase is en alles mooi op temperatuur is is dit bijgeluid verdwenen.
- Enkele dagen geleden na een korte rit even auto van contact af, erin blijven zitten, knopje om deursloten te ontgrendelen
en achterklep gebruikt op de afstandsbediening ( moet nog checken waarom deze gesloten blijft en de voorportieren wel
opengaan ( is in te regelen via menu denk ik ). Starten en gas erop, niks, motor blijft een beetje galopperen rond stationair ??
Contact eraf en starten, alles weer oke...
Ben woonachtig in Geleen en zoals jullie kunnen lezen een V50 novice zeg maar....
Met vriendelijke groeten
Jos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is nu ie vraag eigenlijk?.
De vragen die je stelde heb je zelf al antwoord opgegeven.
Persoonlijk vind ik het nogal gewaagd om nog aan een auto met dergelijke km stand te beginnen.
Model is ook absoluut niet te vergelijken met 240,heel ander kaliber.
En gezien de klachten/vragen die je al gelijk hebt zit er nogal wat onderhoud aan te komen.
dank je wel voor je reactie
wat de kosten ongeveer zijn voor een 290 beurt ?
waar / betrouwbaar adres voor algeheel nazicht ?
advies inzake drie probleempjes / storingen ?
12 jaar
De volvo dealer.
Dat is degene die het meest op de hoogte is en je ook aan update's en dergelijke kan helpen.
Als je daar geen vertrouwen in hebt ga je naar de universeel,bosch car service bijv, of een dieselspecialist.
12 jaar
@ jos1972:
Problemcar is bedoeld voor het oplossen van technische problemen aan/van uw auto.
Voor informatie betreffende reparatieprijzen verwijzen we u door naar reparateurs zoals garages, dealers enz.
Bedragen, adressen e.d. worden dan ook niet toegestaan.
Excuses, was mij niet bekend dat dat hier niet mocht.
Dank jullie wel.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar