Dit betreft een buitenlandse Volvo 340 sedan met ik denk een 1.4 motor, gelijk Renault 19. Probleem is dat we geen test gegevens hebben en de auto niet vonkt. Bouwjaar is niet helemaal duidelijk, maar dagwaarde is nul, dus moet goedkoop gerepareerd. We hebben eerst een andere gebruikte bobine opgehaald en toen nog geen vonk. Wel spanning op de bobine en we denken nu aan het krukassignaal. De sensor doet heel weinig tijdens starten (0,2 Volt) en weerstand is iets van 8 Ohm.
Imand hier ervaring mee of meetgegevens?
PS. Wat we in het verleden wel eens zagen was een afgesleten tandwiel die de ontsteking moest aandrijven, maar die draait wel rond, dus dat is het niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heeft deze al die module van renix waar de bobine opzit?
zoja dan is de module waarschijnlijk defect,deze is alleen bij de dealer te krijgen en best duur.
Je kunt er een van de sloop opzetten of een verdeler v.d. sloop met contactpunten.
@garage van horne: Met bobine bedoel ik het hele ontstekingsblok (Renix) en die hadden we al van de sloop zonder resultaat.
8 ohm is veel te weinig voor een bdp-sensor, ik dacht dat de waarde +/- 220 ohm moest zijn !!
Mooi jongens, we zullen het maandag weten.
Siem
Nieuwe krukassensor en die had inderdaad 220 ohm weerstand en het was gelijk starten en lopen.
Dank nogmaals voor de informatie!
Siem
weerstandwaarde is 220omh +-60omh
onbelast op bdp gever ongeveer 300mv wissel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 340 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar