Motor blijft niet stationair draaien, CO % boven 10 % , metingen bij injectors en bij regeleenheid geeft een spanning van 8 tot 9 volt over de injector.
Spanning moet volgens gegevens 250 tot 350 mV zijn.
Massa-aansluitingen van de regelkast hebben we doorgemeten en zijn goed.
Andere regeleenheid van hetzelfde type gemonteerd zonder resultaat.
De spanning wordt afgeregeld in de regeleenheid maar niet goed dus.
Temperatuurgever geeft goede waarde.
Iemand nog een suggestie ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De themperatuur sensor is wel goed maar hoeveel spanning staat er tussen de 2 aansluitingen (draadbreuk). Zit er nog een EGR klep op die motor .Als die open blijft staan kan dat ook tot verrijking leiden. Brandt het lambda lampje ? Die CO waarde is die constant of zoekende., hoog naar laag en terug . Zijn er knipper codes?
Ik heb dit ook een keer gehad en lopen zoeken. Ik dacht met te herrinneren dat we de verkeerde sensor hadden.
Er zit er een net onder het inlaatspruitstuk in het midden ook een en die was defect.
Deze auto heeft 2 temp sensors en een is van het motormangement.
uitlezen.
als je geen fouten hebt,lambda sonde ontkoppelen.
wat is dan je co%waarde?
heb je geen lekkende systeemdrukregelaar op je injectorrail zitten dan krijgt hij ook te veel brandstof via het vacuumslangetje,met draaiende motor los trekken en je weet het! grtzzz. Wieberen
maar dan heb je niet zo,on hoog spanning verlies over de injectoren.
dus,nee,dat is het niet
Bedankt voor het meedenken.
Met een testkast van Volvo hebben we alle metingen kunnen uitvoeren rechtstreeks in de regeleenheid.
Ondanks dat de metingen aangaven dat de massa-aansluitingen goed waren hebben we toch de massa-aansluitingen op het inlaatspruitstuk
gereinigd en opnieuw vastgezet. Dit gaf als resultaat een verlaging van de spanning over de injectoren tot ong. 2 volt, dus nog veel te hoog.
Ook CO % lag nog boven de 10 % . Als allereerste hadden we de luchtmassa-meter verwisseld met eenzelfde auto welke goed was zonder resultaat. Nu alsnog weer luchtmassameter verwisseld met als resultaat dat motor nu goed loopt.
Klinkt alsof de bedrading of de stekker van de luchtmassameter de problemen veroorzaakt.
Tenzij de luchtmassameter niet de goede was, ondanks dat het eenzelfde auto is. Nummers op de luchtmassameters waren gelijk?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar