Volvo V40: injector cilinder 2 geeft fout P0264 (kortsluiting met massa) en

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: B4184 s2 90kw

injector cilinder 2 geeft fout P0264 (kortsluiting met massa)
injector cilinder 2 geeft fout P0302 (overslaan gedetecteerd)
de volvo v40 start goed maar stotterd bij optrekken en zo nu en dan tijdens de rit.
Is dit een kabel probleem of de centrale besturingseenheid?
willem

wites@quicknet.nl

Geplaatst door wites@quicknet.nl (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

P0302 (misfire) zal wel een gevolg zijn van de andere storing.
P0264 is een probleem met een benzine-injector.
Dat kan ook nog in het lpg-gedeelte zitten die de benzine-injectors uit zet tijdens het rijden op gas.

Begin met de weerstand van alle injectors te meten (met stekker los). Zie je gauw genoeg of injector 2 afwijkt.
Zou ik het 2 maal doen. Eerst koud, dan een keer warm.

Koude start is goed zeg je. 1e stukje rijden ook? En als je nu eens bewust op benzine blijft rijden? Nog steeds stotteren?

wites@quicknet.nl (0), 12 jaar geleden

ten eerste bedankt voor de info
Heb reeds de bougies vervangen
Nozzels gewisseld van zowel lpg als benzine
extenders gewisseld (bougies)
Bedrading nagezien
Het stotteren is met lpg en benzine (hetzelfde gedag) koud of warm maakt niet uit.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je de fout nog steeds krijgt ben ik bang dat het in de bedrading zit.
En nog steeds geldt: dat relais/stukje elektronika wat de injectors uitschakeld bij gas-bedrijf maakt deel uit van de bedrading.
Denk erom: een klein stukje van de bedrading (of circuit, hoe je het noemen wilt) zit IN de motorcomputer. Ook die kan kapot zijn.

Wat ik vreemd vindt dat dat ook op LPG rijden de motor nog stottert. Maar dat kan een (gedeeltelijk) andere oorzaak hebben.
Wat gebeurt er als je op het moment dat de motor op LPG loopt, de benzinepomp stil legt? (Stekker lostrekken)
Of de stekker van injector 2 er af trekt?

Kun je de benzinerail compleet met injectors losmaken? En dan teiltje eronder en motor starten. Kun je het patroon zien.
Misschien staat de injector van cylinder 2 wel continue in te spuiten.

wites@quicknet.nl (0), 12 jaar geleden

Vanuit de ems2000 worden tegelijk cylinder 2 en 3 voorzien van een vonk
Het lijkt mij niet dat het electrisch is daar anders cylinder 3 het zelfde beeld zou geven.
Als ik op lpg rijd wordt de benzinepomp dan niet afgeschakeld zodat de benzinerail dan drukloos is ?
Ik heb de rail los gehad en bij starten gaan de nozzles gewoon open.
Wel moet ik zeggen dat de benzinepomp door de garage reeds vervangen is om dat er geen druk was.
Ook het overdruk ventiel is vervangen omat deze lekte in de inlaat.
Morgen ga ik de door u voorgestelde testjes doen.
Zal dan ook even de oscilloscoop op de bobines zetten.
Tevens de stroboscoop.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar.
Bij "wasted spark" worden de bougies in paren aangestuurd, dat klopt. Maar de injectie niet, dat gaat per cylinder.
De foutcode die je hebt, is van een injector. Die moet gemeten worden.

De benzine motor-computer weet niet dat je op LPG rijdt en blijft dus gewoon de benzine pomp aansturen en de rail op druk houden.
Is ook gewoon de bedoeling, anders kun je niet naadloos terug van LPG naar benzine.

Ik weet niet wie er hier nu wat aan het doen is.
Maar EN de brandstofpomp vernieuwen (omdat er geen druk is) en dan pas het lekkende regelventiel is geld verspillen.
Dat je bij een elektrische fout op een injector de benzine-injectoren wisselt, kan ik me iets bij voorstellen. Maar de gas-injectors ook?

Zijn de leerwaardes gewist na het vervangen van de lekkende brandstofdruk regelaar?
Want de ecu heeft zich zelf van alles aangeleerd, wat nu niet meer van toepassing is.

ratdraaier (0), 12 jaar geleden

idd gewoon de injectors door meten en vergelijken als eerste ook na de massa toe en een erg vreemd verhaal het zal wel erg toevallig zijn dat idd de gas injectors en de benzine injectors def zijn en dan ook nog alleen van cil 2 ik heb ook het idee dat het eerder een bobine stuk is omdat het op benzine en op gas is
en wbt de brandstof pomp ja als je geen druk in je rail hebt dan kijk je toch eerst of er wel brandstof komt op de rail en als dat wel zo is ga je de pomp niet vervangen maar je druk regelaar als eerste en mocht dan de druk nog niet goed zijn kan het zelfs wel zo zijn dat de slan net na de pomp lekt (heb ik wel eens gehad ) en dan vindt je niet altijd zo makkelijk deze lekte toen bij mij in de tank en de druk was wel bij een stationare motor goed meer bij meer toeren te laag ook dit verhaal gaat niet op omdat hij op gas ook niet goed is
het is een gezamelijk probleem waar de auto op gas en op bezine het zelfde nodig heeft bv bobine bougies tempvoelers ed

wites@quicknet.nl (0), 12 jaar geleden

hallo oldford
ten eerste bedank voor je inbreng.
vwb de druk op de benzinerail deze was bij mijn audi5 afgeschakeld (behoud van pomp en verspilde energie)als op lpg geschakeld was en bij omschakeling in enige msec weer terug, niet merkbaar dus.
Een deel van de rep heb ik uitbesteed aan een garage vanwege geen tijd.(hebben het niet op kunnen lossen.
Pomp stond mech vast.en overdruk venliel lekte in zwart rubberen slang(niet zichtbaar)
Ook raddraaier bedankt voor het meedenken.
Ik heb geconstateerd dat er een haarscheur in de bobine/extender van cylinder 2 zit.
Ik heb nog even de zekering van de pomp verwijderd(na het starten)maar het schokken bleef.
Heb nieuwe besteld,deze heb ik dinsdag.

wites@quicknet.nl (0), 7 jaar geleden

Hallo allemaal,

De oplossing gevonden.
Sluiting in de kabelboom onder de accu.
Na herstel kabelboom,alles weer oke.
m vr groet Willem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.