close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 940 1996: Kachel 940 turbo

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,3 turbo

A.U.B. Help

Ben een blije volvorijder (6e). huidig type : volvo 940 turbo stationwagon 1996 / 368.000 km
Afgelopen weekend aan bestuurderszijde voetbad koelvoeistof, om er high van te worden. Daar ik auto nodig had heeft dealer een doorlus gemaakt aan motorcompartimentzijde want volgens hem was kachel stuk.
Daar ik tgv leeftijd nog steeds geen werk kan krijgen wil ik uit kostenbesparing e.e.a. zelf repareren, heb in principe tegen mijn zin in tijd over.
vraag :
is dit een handeling die door een handige klusser is uit te voeren ?
Wat houdt precies zo'n kachel in, is dit een klein radiatortje ?
Gelet op lekkage neem ik aan dat ie onder het daschbord zit, moet dan alles los ?

Graag wat tips enz voor iemand die zijn auto ondanks alle ellende toch wil behouden en onderhouden.

groetjes

Geplaatst door

janhet (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik kreeg de tip dat bij de volvo 940 het kachelkraantje wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. dit blijkt in 90 % van de voorkomende lekkages de oorzaak te zijn.
Herkennen jullie dat ??

janhet 0

18 jaar

Kachelradiateur eruithalen is idd geen pretje! En al helemaal niet als je ECC (Elektronic Climat Control) hebt.
Kachelkraan gaat erg vaak lek, denk er wel om dat als je deze vervangt je ook het bedieningsmechaniek erbij koopt deze gaat vaak bij demontage stuk omdat het plastik in de loop der jaren broos is geworden.
Kachelkraan is trouwens goed te doen. Slang in de motorruimte net voor het schutbord losmaken, onder het dashbord bij het gaspedaal wat bedieningskabels los halen en kraan een kwart slag draaien.

P.S. als je idd ECC hebt dus met een graden aanduiding bij je 'warm en koud' knop dan heb je geen kachelkraan dan moet het wel je radiateur wezen.

Succes,
Eelco van lent

eelco2635 0
badge

18 jaar

:-) dank je Eelco2635, ik vrees dus inderdaad dat het geen pretje zal worden, ik heb inderdaad cijfertjes = graden rond de warm en koud knop.

Helaas is e.e.a. niet ( nog niet) zo duidelijk terug te zien in de vadis.

janhet 0

18 jaar

Dat is ook de reden dat volvo overgegaan is op VIDA dat is wel een redelijk goed systeem maar ik denk dat het vervangen van een kachelradiateur zeker ook in VADIS moet staan, alleen noemen ze het dan een warmtewisselaar.

eelco2635 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.