Hallo,
als ik de auto op het contact zet en zet de kachel op gewenste temperatuur. Dan blaast de aanjager heel even vol en vervolgens beginnen de lampjes de knipperen. Dan gaat het groene lampje branden en begint de verwarming te verwarmen. Alleen de aanjager is niet te regelen, deze staat op heel zacht of hij doet niets? Heeft iemand een idee? Hij geeft namelijk geen storing aan.
Groet M
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Aanjagermotor defect. Zal wel vastzitten.Even demonteren en kijken of de motor soepel draait.
[quote=Blade10]Dan blaast de aanjager heel even vol en vervolgens beginnen de lampjes de knipperen.
Hij geeft namelijk geen storing aan.[/quote]
Het knipperen van de lampjes IS het teken dat er een storing in zit !!
Het zal wel zijn zoals rensk001 zegt: de aanjagermotor zal wel weer te zwaar draaien, en smeren helpt meestal niet of niet lang !!
Hallo, bedankt voor de snelle reakties. Zit de aanjager onder in het dashboard achter het asbak? Wat is de snelste manier om deze te vervangen? Tevens heb ik buiten de auto ook nog een vervelende trilling. Telkens over klinkerwegen maakt de auto een trillend geluid. Ik ben al de hele auto onder bijlangs geweest, maar kom niets tegen. Het moet ergens vooraan zijn iemand hier ook nog een idee over?
14 jaar
uitlezen
Aanjagermotor zit achter je dashboardkastje. Het getik bij klinkerwegen kunnen je stabilisatorstang verbindings stangentjes zijn.
bedankt, ik haal hem er binnekort even uit en kijk direkt even onder de auto. Ik hoop dat het dan opgelost is. Altijd een V40 gehad en nooit één probleem. Denk je nu een V70 en steeds van die kleine dingetjes, balen. Maar ik houd de log wel op de hoogte.
14 jaar
oplossing voor de aanjager van V70/850 zie: https://problemcar.nl/topic/volvo/aircov...
tof, ik ga hem even uitelkaar nemen en kijken of we hem weer goed krijgen. Bedankt, ik ben blij met jullie reakties.
14 jaar
Nou de blower uitgebouwd, draaid vrij zwaar. Heb deze proberen uitelkaar te nemen, maar helaas. Lager gaf niet mee. Moet nu dus een nieuwe kopen. Ik heb het rammelen onder de auto ook gevonden. De binnenschermen van de spatborden raakten elkaar waardoor je een vervelende trilling krijgt.
14 jaar
Blower zit er weer in, heb toch niet een goed gevoel. Ik verneem nu als ik de kachel gebruik, dat de auto tussendoor steeds iets inhoud? De stabilisator stangen ook al vervangen, maar ook de trilling niet weg.Nu zag ik wel dat ik iets speling heb op m'n fuseekogel heb. Deze ook nog maar even vervangen.
14 jaar
Blower motor uitbouwen, Vin ondersteunen en met een drevel de motoras uit de vin tikken. Lagers met kruipolie inspuiten en de motor met 2 draden regelrecht op de auto accu laten draaien tot hij soepel loopt. Daarna de kruipolie verwijderen met remreiniger. Moter laten uitdamten of uitblazen met perslucht. Lagers inspuiten met een beetje motorolie. Vin er weer optikken en inbouwen. Al diverse malen gedaan. Mijn eigen 850 loopt hiermee nu al dik 3 jaar en deze blower zat zelfs helemaal vast! Hij was bij de vorige eigenaar vast gaan zitten in juli. Ik kocht hem in januari, doordat er geen pollenfilter op zat was er een grote houtchip tussen de gaan vin zitten.
Ik heb een nieuwe geplaatst, was maar 200 euro. Ik had de kachelstand nu niet goed staan. Hij verwarmde met deze hoge temperatuur van nu met de airco erbij
14 jaar
Ik heb nu ook het geklapper gevonden. Blijkt achter weg te komen. In de handrem, deze moet opgespannen worden. Blijkt een busje in te zitten die gaat klapperen.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar