close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 850: Knappende Benzineleiding (herhaaldelijk)

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5

Dag luitjes,

Een goede collega rijd in een Volvo 850 2.5i 20V Estate 1996 en heeft 500.000 km op de klok staan! Hoewel de kilometers inmiddels ook voor deze auto zijn tol gaan eisen heeft hij nu te maken met een hardnekkig maar vooral gevaarlijk probleem! Hoewel de auto op LPG rijd is nu tot 5 maal toe de benzine leiding geknapt. De benzine spuit dan met grote kracht over het hete motorblok met alle gevaren van dien...
Het gaat om het korte stukje leiding van, volgens mij, de inspuitrail naar de drukregelaar. Hoewel openstaand voor alle suggesties zouden retourleiding en drukregelaar reeds goed bevonden zijn...
Iemand een idee om deze Volvo voor de sloop te behoeden?

Alvast bedankt,
Niels

Geplaatst door

nitas (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Logisch nagedacht kan dit alleen als de leiding beweegt.
Dus moet dan de inspuitrail t.o.v. de drukregelaar bewegen.
De inspuitrail zit aan de motor vast en de drukregelaar?
Logisch zou je zeggen de motor beweegt te veel, dus motorsteunen controleren.

oldford 0
badge

14 jaar

Dag oldford,
thanks for quick response!
de leiding is flexibel dus zou je zeggen dat deze enige kanteling moet kunnen opvangen. Aan de andere kant is het een goede en nog niet eerder overdachte mogelijkheid, zeker als je bedenkt dat motorsteunen, volgens mij, een zwak punt zijn bij dit model...
Als de leiding flexibel is ben je dan nog steeds deze optie toegedaan?

nitas 0

14 jaar

Ja, uiteindelijk gaat alles kapot van torderen, als het maar lang en vaak genoeg gebeurt.
Kontroleer ook de aansluitingen naar de kachel, want dat heb ik wel al een paar keer gezien (weliswaar bij een ander merk).
Kapotte motorsteun en uiteindelijk ook een kapotte kachelradiateur, ondanks dat het rubberen slangen zijn die iets kunnen vervormen.

Blijft de vraag, waar zit die regelaar aan vast?

oldford 0
badge

14 jaar

Het betreft, voor zover ik kon zien, een korte rubber leiding als overgang naar de vaste retourleiding welke als het goed is naar de drukregelaar loopt.
Dus jou optie zou goed kunnen. Dat korte flexibele stuk kan dus wel bedoeld zijn om normaal kantelen op te vangen.
Helaas heb ik de auto niet voor de deur maar stuur je bijgaande foto. Links boven het blok zie je twee metalen benzine leidingen. Op de buitenste zit een rubber leiding, deze knapt dus voortdurend..

Ik zal mijn collega zsm vragen om meer info...

ps: de kachel doet het ook niet meer dus wie weet is daar ook het een en ander aan leidingen defect...

nitas 0

14 jaar

EHHH, foto?

oldford 0
badge

14 jaar

Sorry, hopelijk nu beter...

[url=http://img715.imageshack.us/i/sale001.jp...][img]http://img715.imageshack.us/img715/7803/...[/img][/url]


Inmiddels mijn collega laten kijken en hij stelt dat de delen in kwestie allen meebewegen met het blok, onderlinge frictie zou dus zijn uitgesloten..

Zelf zat ik de denken aan de regelaar. Wordt deze bediend via onderdruk inlaatspruitstuk? Zoja werkt deze dus via vacuum. zou hier de oorzaak kunnen liggen?
(mede gelet op het feit dat er onlangs een nieuwe verdamper is geplaatst, wellicht is er een aansluitfout gemaakt of ontrekt de verdamper te veel onderdruk?

nitas 0

14 jaar

Als ik je verhaal zo lees komt de benzien uit dat rubberslangetje van de druk regelaar?
Dan moet je de druk regelaar gewoon vervangen.

Het niet op temp komen is na mijn idee gewoon de thermostaat.

Highway 670
badge

14 jaar

Drukregelaar reeds vervangen, wellicht onjuist type. Meen te herinneren dat er twee versies zijn 1 t/m 1995 en 1 vanaf 1996. Zal aanraden om regelaar nogmaals te vervangen.

ps: motor komt wel op temperatuur

nitas 0

14 jaar

Helaas, de Volvo wordt verkocht, er zijn te veel euvels en te hoge reparatiekosten...
Bedankt voor de bijdrage(s)

nitas 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.