Volvo V40: Lage turbodruk

Bouwjaar: 2001

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem met een volvo v40 t4 model 2001: Ik heb een te lage turbodruk namelijk 0.3 bar,volgens de dealer moet dit zijn tussen de 0.9 en 1.0 bar.Ik ben bij 2 dealers geweest en zij kunnen het niet probleem niet vinden. Hij is 2 maal uitgelezen en er komt niets uit.Ik heb zelf het turbodruk regelventiel aan het luchtfilterhuis al vervangen,maar veanderd niets.De magneetklep aan de radiateur werkt ook.
MAAR, als ik de slang van de wastegate demonteer heb ik wel de volle turbodruk van soms meer dan 1.2 bar.Wie het weet mag het vertellen anders word het een moeilijk verhaal.
Alvast bedankt.
Mvg,

W.verhoef

Foefer

Geplaatst door Foefer (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Michael7702 (0) PRO, 19 jaar geleden

De dealer zal hier toch zeker uit moeten komen maar wel de tijd krijgen want alleen even uitlezen is vaak niet genoeg ook niet als je wel een storingscode hebt.ln dit geval zal de ecu het regelventiel aansturen,wat de oorzaak is moet uitgezocht worden,ik ga er van uit dat de turbo geen waste gate heeft maar variabele schoepen deze worden aan gestuurd door het regelventiel,de ecu zal een signaal van de map.sensor krijgen dat de druk bij willekeurige belasting ok.is(in het inlaatcircuit)dus:of de map sensor geeft geen juiste waarde of dr druk is op een of andere manier bereikt.(door b.v.verstopping van de kat/uitlaat(even los gooien en je weet meer)als de map sensor vast zit door kool moet die volgens mij een foutcode geven.ook de luchtmassameter kan problemen veroorzaken bij onjuiste waarde.
Ik ben zeker geen volvo monteur maar volgens mij werkt het systeem zo ongeveer,mocht iemand dit anders zien horen we het wel.

Foefer (0), 19 jaar geleden

Hoi,

Bedankt voor je reactie,even voor alle duidelijkheid deze motor heeft weldegelijk een wastegate/klep of hoe ze het ook noemen,en ook geen variabele schoepen volgens de geleerden.En ja een verstopte kat zou kunnen maar daar geloof ik eigenlijk niet zo in want als ik de slang van de wastegate los trek heb ik wel het volle vermogen en druk.En dan gaat ie er ook als een raket vandoor.Ik blijf voorlopig nu even zo rijden tot ik een volgende afspraak heb met de dealer dan wel met een turbodruk meter,want ik wil niet de 1.0 bar grens overschrijden ivm motorschade.

Mvg,

W verhoef.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.