auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 850: Lamda Sonde

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: B5202S

Op het dashbord blijft het controle lampje branden voor de lambda sonde, dit alleen tijdens het rijden op benzine, d.w.z als we overschakelen naar gas gaat het lampje direct uit hetgeen waarschijnlijk logisch is ?

De lambda sonde zelf hebben we reeds vervangen dus daar kan het probleem niet zitten, we hebben de lamda sonde nogmaals eruit gehaald en deze was geheel zwart (roet) wat waarschijnlijk duid op een te rijke verbranding.

Wie kan zeggen waar verders de oorzaak van dit probleem kan zitten ? is dit uit te lezen ?

De motor zelf loopt verders prima al hebben we wel het idee dat hij niet helemaal het volle vermogen levert, starten koud gaat meteen ook met een warme motor, wat niet het geval is als de motor iets afgekoeld is dan moet er tijdens het starten wat gas worden gegeven, of dit iets te maken heeft met bovenstaand probleem ?

Verders zijn bougie's en het luchtfilter pas vervangen.


Alvast bedankt,

m.vr. groeten Hans

Geplaatst door

daltons (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het schijnt bij Volvo gebruikelijk te zijn om dit lampje uit te schelden voor Lambda-lampje.
Het is en blijft echter een algemeen storingslampje dat ook om andere redenen aangezet kan worden.
Motor uit laten lezen en dan weet je meer.

oldford 0
badge

13 jaar

Bedankt Oldford voor je reactie, we hebben inmiddels de motor uit laten lezen, het diagnoze systeem gaf foutmelding 442 aan, de storing voor deze code is een probleem met de/het luchtpomprelaissignaal.

Inmiddels alle relais verwijdert schoongemaakt en ingespoten met contactspray, maar zonder resultaat dat wil zeggen het z.g.n. Lambda lampje brandt nog steeds, en hebben er tevens een probleem erbij, om de e.o.a redenen schakelt het systeem nu niet meer over op gas kan het zijn dat met het verwijderen van de relais het veiligheidsventiel van de gastank dichtslaat ?

Heb je enig idee voorwat betreft de beide problemen ?

Bij voorbaat dank,

m.vr. groeten

Hans

daltons 0

13 jaar

[b]Geplaatst door moderator[/b]

Misschien heeft oldford hier nog een oplossing voor?

Hans4040 1485
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.