Nadat we alle relais een voor een hebben verwijdert om ze schoon te maken en in te spuiten met contact spray, ( dit hebben we gedaan omdat er volgens het diagnose systeem een fout zou zitten in de relais van de luchtpomp fout code 442) vervolgens de motor gestart om in eerste instantie te zien of het z.g.n. lamda sonde lampje nog brande wat nog steeds het geval is, om vervolgens over te schakelen op gas wat helaas plotseling niet meer gaat.
Wie heeft er een idee, het moet haast iets te makken hebben met de relais die we gereinigd hebben ? Voorheen nooit geen enkel problemen gehad om over te schakelen, overigens bij het rijden op gas gaat het betreffende lampje uit.
Bij voorbaat dank,
m.vr.groeten
Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er een Vialle LPG G3 installatie in zit dan zal deze als het goed is niet inschakelen voor dat de motor in een closed loop loopt.
Dat wil zeggen dat de LPG pas wil inschakelen als het motormanagement een signaal van de lamda sonde krijgt waarop hij de lucht brandstofverhouding kan afregelen.
Een Vialle LPG G3 installatie heeft 3 voorwaarde voor deze wil inschakelen:
- Een bepaalde tijd die afhankelijk is van de omgevings temperatuur, motor temperatuur en tijd dat de motor uitstaat.
- Een bepaalt minimaal toerental
- Closed loop voor minimaal 5 slagen.
Indien er een andere LPG installatie in zit even kijken wat de voorwaarde zijn om in te schakelen. Misschien moet je eerst zorgen dat hij goed op benzine loopt.
[quote=partpart]Als er een Vialle LPG G3 installatie in zit dan zal deze als het goed is niet inschakelen voor dat de motor in een closed loop loopt.
Dat wil zeggen dat de LPG pas wil inschakelen als het motormanagement een signaal van de lamda sonde krijgt waarop hij de lucht brandstofverhouding kan afregelen.
Een Vialle LPG G3 installatie heeft 3 voorwaarde voor deze wil inschakelen:
- Een bepaalde tijd die afhankelijk is van de omgevings temperatuur, motor temperatuur en tijd dat de motor uitstaat.
- Een bepaalt minimaal toerental
- Closed loop voor minimaal 5 slagen.
Indien er een andere LPG installatie in zit even kijken wat de voorwaarde zijn om in te schakelen. Misschien moet je eerst zorgen dat hij goed op benzine loopt.[/quote]
Met dank voor je bovenstaande reactie,
inmiddels schakelt het systeem weer normaal over op gas heeft waarschijnlijk iets te maken gehad met het signaal wat de lambda sonde door moet geven naar het motormanagement systeem zoals je dat in je reactie aangeeft, nadat ik de geoxideerde verbindingsstekker(tjes) vervangen had welke van de lamda simulator in verbinding staat met het motor management.
Overigens je opmerking m.b.t het lopen op benzine, de motor loopt verders perfect zowel op benzine als op gas, alleen dat op rijden op benzine het z.g.n lambda sonde lampje contenu blijft branden, wat klaarblijkelijk niet wil zeggen dat er is mis is met de lamda sonde maar wat dan wel ? heb jij soms een idee ? en zijn er eventuele nadelige gevolgen voor de katalisator te verwachten.
Overigens heb je misschien een site waarop specifieke info te vinden is over het functioneren van een gas installatie b.v. zoals de omschreven info in je reactie.
b.v.dank
Met vr.groeten
Hans
13 jaar
Hans, op je bovenstaande vraag heb ik helaas geen antwoord.
Voor meer info over de LPG installatie kun je deze PDF eens bekijken:
http://kontvlieg.webs.com/school/LPI%20V...
13 jaar
Na de betreffende relais te hebben schoongemaakt ( voor de gasafsluiter en deze van de benzine) schakelt alles wederom over als van ouds.
m.dank
Hans
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar