close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 940: Motor houdt in

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 turbo aut.

Na fel accelereren (met warme motor) begon de motor ineens zo nu en dan in te houden en vermogen te verliezen.
Kan het zijn dat de distributie-riem een tandje is verschoven?
Ook bij lage toeren houdt de motor af en toe in; rijdt wat schokkend.
Wat kan de oorzaak zijn?

Geplaatst door

rzwees (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien een slang losgeschoten door de turbodruk?

oldford 0
badge

14 jaar

Wat voor slang zou dat dan kunnen zijn?

rzwees 0

14 jaar

Vacuumslangetje bijvoorbeeld. Ergens op of om het inlaatspruitstuk.

oldford 0
badge

14 jaar

Bedankt. Zojuist even gekeken, maar alles lijkt op zijn plaats te zitten.
Wat denk je van een verschoven distributie-riem?
Ik meen dat ik zoiets al eens ergens gelezen heb....

rzwees 0

14 jaar

dan houd ie niet af en toe in maar continue.
mischien slaan de bougiekabels door. even natspuiten met een plantenspuit en kijken of ze niet lekken (overal naartoe vonken)
zijn ze nogal gevoelig voor, bij vervanging ook originele kabels gebruiken. die zijn dikker.

of brandstofdruk. is de benzinepomp hoorbaar?

Mausx 0

14 jaar

Verschillende suggesties heb ik geprobeerd zonder resultaat.
De auto staat nu bij de buurtgarage (geen dealer) en daar heeft men de zelfdiagnose in werking gezet.
Aan de hand van de knipperende ledjes (ik wist niet eens dat die er in zitten) constateerde men een fout i.v.m. de lambda-sonde.
Er wordt nu nog verder gewerkt...

wordt vervolgd

rzwees 0

14 jaar

Zojuist de auto weer terug gekregen.
De foutcode was FC 1-1-3, hetgeen in dit geval betekende dat de Lambdasonde moest worden vervangen.
Daarna de On-Board-Diagnostic weer gereset en de motor loopt weer als een zonnetje.

Wat ik van niemand op dit forum heb vernomen, was dat de Volvo een eigen diagnose-systeem onder de kap heeft.
Zie: http://www.brickboard.com/RWD/volvo/1423...

Doe er je voordeel mee!

Bedankt voor het meedenken.

rzwees 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.